همشهری آنلاین: معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت مصمم به توسعه و پیشرفت شرق و جنوب شرق کشور است.

پرویز داووی روز پنجشنبه 7 دی در سفر به سیستان وبلوچستان در جریان بازدید از قرارگاه عملیاتی رسول اکرم (ص) افزود: یکی از اولویت‌های دولت پیشرفت اقتصادی و ایجاد رفاه عمومی برای مردم است.

وی اضافه کرد: در همین رابطه شورای توسعه شرق کشور زیر نظر معاون اول رییس جمهور ایجاد شده است که در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و غیره پیشرفت و توسعه را برای جنوب شرق کشور به ارمغان آورد.

معاون اول رییس جمهور گفت: شورای توسعه شرق کشور با برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند.

داوودی افزود: در ارتباط با انسداد مرز، تقویت نیروی انتظامی، گمرک و بازارچه‌های مرزی اعتبارات خوبی در بودجه امسال اختصاص یافته و در متمم بودجه نیز این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در همین راستا در بودجه سال ‪ ۸۶‬نیز یکی از اولویت‌ها انسداد مرزها، تقویت نیروی انتظامی، گمرک و بازارچه‌های مرزی است که انشاالله با این اعتبارات بتوانیم طرح‌های انسداد مرز را تمام کنیم.

داوودی گفت: برای توسعه شرق و جنوب شرق کشور در صدد هستیم از مزیت‌های موجود از جمله انتقال گاز از عسلویه و ایجاد صنایع مختلف استفاده کنیم.

وی از فعالیت‌های قرارگاه عملیاتی رسول اکرم (ص) تقدیر کرد و افزود: با حضور کشورهای بیگانه در منطقه کشت و تولید مواد خانمانسوز مخدر افزایش پیدا کرده که این امر نشان‌دهنده دست داشتن خودشان در این زمینه است.