همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش درباره تنبیه بدنی دانش آموز زاهدانی که گفته می شود دلیل فوت او بوده است گفت: معلمان ما با شیوه های جدید، نوین، موثق و با عشق کار می کنند اما به هر حال در هر کشوری ممکن است اتفاقی بیفتد که مورد تائید کسی نیست و هرکس هم بشنود ناراحت می شود.

حمیدرضا حاجی بابایی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر تصریح کرد: نمی توانیم در مواجه با چنین حوادثی برنامه ریزی دقیق انجام دهیم اما وقتی این اتفاق می افتد ما را متاثر می کند و بیش از همه معلمان در سراسر کشور ناراحت می شوند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره علت حادثه آتش سوزی در مجتمع آموزشی در زاهدان نیز که منجر به فوت یک دانش آموز شده گفت: هیئتی را تشکیل داده ایم که این موضوع را بررسی و آخرین نتایج را به ما اعلام کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه در طول سال آتش سوزی های مختلفی در کشور رخ می دهد، گفت: هر سال چند هزار مدرسه ساخته می شود که استاندارد هستند اما قطعا اینگونه هم نیست که همه مدارس ما ایمنی کافی را داشته باشند.

وی ادامه داد: باید بررسی کنیم که دلیل این اتفاق چه بوده است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه " رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و برخی از نمایندگان شهرهای مختلف اعلام کرده اند که برخی از مدارس همچنان معلم ندارند" گفت: اتفاقا امسال ما انبساط کلاسها را داشته ایم و حتی در روستاهای کشور هشت هزار مجتمع آموزشی ایجاد و سعی کردیم معلم اعزام کنیم.

حاجی بابایی ادامه داد: در کدام برهه از تاریخ در کشوری مثل ایران با حدود 100 هزار مدرسه و 13 میلیون دانش آموز برنامه ها به صورت دقیق و بدون نقص اجرا شدهاست. حال اگر 50 تا 150 کلاس معلم نداشته باشند دلیل نمی شود آن را به همه مدارس تعمیم دهیم.