آمستردام: مقام‌های امنیتی یک شهر هلند 10‌مجسمه را برای جلوگیری از سرقت آنها به‌مکانی نامعلوم منتقل کردند.

قضیه از این قرار است که در روزهای گذشته تعدادی از مجسمه‌های شهر نایمگن توسط افراد ناشناس به‌سرقت رفته است و به همین خاطر مسئولان این شهر مجبور شده‌اند مجسمه‌های مهم دیگر را مخفی کنند! به گفته مقام های پلیس، این مجسمه‌ها برای استفاده از فلز برنز موجود در بدنه آنها سرقت شده است.

یکی از این مجسمه‌ها در مرکز این شهر قرار داشت و سرقت آن باعث شوکه شدن مردم شد. مردم معتقدند که مسئولان باید به‌جای جمع‌آوری مجسمه‌ها فکری به‌حال تامین امنیت شهر کنند. مسئولان شهری می‌گویند مجسمه‌هایی که به محل امن منتقل شده‌اند به‌زودی به محل اصلی خود بازخواهند گشت.

گشت پلیس با کمک پاهای چوبی

پکن: جاری‌شدن سیل در یکی از شهرهای چین باعث شده است که ماموران پلیس برای گشت پیاده خود فکر بکری بکنند! در شهر هایکو در جنوب چین جاری‌شدن سیل باعث جمع‌شدن آب به ارتفاع نزدیک به یک‌‌متر در خیابان‌ها شده و فعالیت نیروهای پلیس را با مشکل روبه‌رو کرده است. تعدادی از ماموران پلیس برای حل این مشکل و انجام گشت‌های روزانه خود از وسیله‌ای چوبی برای راه‌رفتن استفاده می‌کنند.

این ماموران پلیس می‌گویند به وسیله این پاهای چوبی می‌توانند بدون خیس‌شدن انجام وظیفه کنند و علاوه بر این بلند‌شدن قدشان به آنها کمک می‌کند نظارت بهتری بر خیابان‌ها داشته باشند! ماموران دیگر پلیس این شهر از جمله ماموران راهنمایی و رانندگی هم درتلاش هستند با آموزش این شیوه فعالیت‌های خود را سرو‌سامان دهند.

چرخ‌های ضدگلوله برای رکوردشکنی

لندن: محققان سازنده خودرویی که قرار است در سال 2012‌رکورد سرعت روی زمین را بشکند می‌گویند وسیله نقلیه آنها به چرخ‌های ضد‌گلوله احتیاج خواهد داشت. این خودرو قرار است با سرعت بیش از هزار و 600‌کیلومتر در ساعت حرکت کند و تحقیقات نشان داده است که در این شرایط برخورد سنگریزه‌ها با چرخ خودرو مانند برخورد گلوله خواهد بود.

البته چرخ‌های این خودرو به‌هیچ عنوان معمولی نیست و قرار است دیسک‌های آلومینیومی نقش چرخ را برای این خودرو بازی کنند.محققان اکنون در حال تحقیق هستند تا بهترین آلیاژ ممکن را برای این‌کار پیدا کنند. این چرخ‌ها باید با سرعتی بچرخند که تاکنون در جهان بی‌سابقه بوده است. تخمین زده می‌شود که این چرخ‌ها در هر ثانیه،170‌دور چرخش کامل داشته باشد.

برخورد زیردریایی با کشتی یدک‌کش

لندن: تلاش برای بیرون آوردن یک زیردریایی به‌گل نشسته به برخورد آن با یک کشتی یدک کش منجر شد. قضیه از این قرار است که این زیردریایی هسته‌‌ای در جریان آزمایش دریایی خود به‌گل نشست و مسئولان برای بیرون آوردنش یک کشتی یدک‌کش را به منطقه اعزام کردند.

با تلاش های صورت گرفته این زیردریایی که با هزینه‌ای بسیار هنگفت ساخته شده، سرانجام نجات پیدا کرد اما برخورد آن با کشتی یدک‌کش خسارت سنگینی به‌جا گذاشت. مسئولان وزارت دفاع انگلیس با تأیید این حادثه هنوز از اعلام میزان دقیق خسارات وارد شده به این زیردریایی طفره می‌روند. این زیر‌دریایی 7‌هزار و 800‌تن وزن دارد و برخی مسئولان نظامی می‌گویند تدابیر لازم برای بیرون آوردن آن درنظر گرفته نشده است.