همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: اگر قدرت‌های شیطانی دست به دست هم دهند نمی‌توانند در مسیر پرشتاب پیشرفت ایران خللی ایجاد کنند. البته شیطنت می‌کنند اما تدبیر و همت ملت ما کاخ‌های توطئه‌گران را بر سرشان خراب خواهد کرد.

  به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم زنجان در ورزشگاه کارگران این شهر درباره‌ زنجان گفت: مردم این دیار وارث تمدن و فرهنگ متعالی انسانی و الهی هستند. تاریخ طولانی این دیار از اصالت، سخت‌کوشی، استعدادهای شگرف و مجاهدت‌های تاریخ‌ساز این دیار گواهی می‌دهد. زنجان سرزمین ایمان، تلاش و فداکاری است و مهد انسان‌های پاک، صبور و نجیب است و به لطف خدا همدلی، محبت و برادری مردم زنجان یک الگو و نمونه است. رشادت‌های مردم این دیار در مسیر ولایت در طول تاریخ و در دوره انقلاب و دفاع مقدس تا امروز نشان از ایمان و اعتقاد به این مردم به آرمان‌های الهی و ارزش‌های اسلام ناب دارد. این دیار، دیار همت‌های بلند، ایمان‌های زلال، قلب‌های مهربان و دستان پربرکت است. مردم زنجان همواره برای ملت ایران و آرمان‌های آن مفید و سرشار از برکت بوده‌اند.

 رئیس‌جمهور در ادامه با تبریک عید غدیر خم گفت: مهم‌ترین هدیه خدا به بشریت، امامت و ولایت است و هیچ نعمتی بالاتر از ولایت و امامت برای جامعه بشری وجود ندارد. خداوند از انسان خواسته است تا اسماء و صفات الهی را در خود متجلی کند و حلقه اتصال و ارتباط خود با انسان و عالم هستی را از طریق امامت و ولایت قرار داده است و هرکس می‌خواهد عالم و حکیم خدایی باشد، باید این مسیر را طی کند.

 وی گفت: پیام ملت ایران امروز همین پیام و فریاد برای جامعه‌ بشری است که همانا ساختن دنیایی سرشار از زیبایی‌ها می‌باشد.

 احمدی‌نژاد با اشاره به دوری دنیای امروز از راه پیامبران گفت: ببینید امروز قدرتمندان که از راه پیامبران دور شده‌اند دنیا را به کجا کشیده‌اند. ظلم و دوستی را قانونی کرده‌اند، فساد و تجاوز و اشغالگری را قانونی کرده‌اند، تحقیر و سرکوب و از بین بردن کرامت و شخصیت ملت‌ها را قانونی کرده‌اند و با گستاخی و قلدری همه‌ زشتی‌های زندگی خود را به نام قانون بین‌المللی می‌خواهند به ملت‌های جهان تحمیل کنند.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که دزدی‌های سازمان‌یافته از جیب ملت‌ها را می‌بینید، با اشاره به برداشت 600 میلیارد دلاری دولت آمریکا از بانک مرکزی خود گفت: از طریق بانک مرکزی خود یا از خزانه‌داری کل می‌خواهند 600 میلیارد دلار یا هزار میلیارد دلار را به صورت غیرقانونی و بدون پشتوانه چاپ کنند و در ازای آن پول واقعی ملت‌ها و ثروت مردم را بردارند.

 وی با تاکید بر بازگشت به راه انبیاء گفت: راه نجات بشریت، بازگشت به راه انبیاء و دل دادن به امام است. در عید غدیر باید دل‌ها و اندیشه‌های بشر را به سمت امام هدایت کنیم و تنها راه نجات، تبعیت از امام است. من به شما بشارت می‌دهم که دوره‌ محرومیت‌ها و بی‌عدالتی‌ها رو به پایان است و دوره‌ تجاوز و اشغالگری در حال به پایان رسیدن است. دل‌های جهانیان در حال چرخش است. دل‌ها و اندیشه‌های مردم به سمت امام در حال چرخش می‌باشد و قدرت‌های باطل در حال اضمحلال هستند و مشکلات آن‌ها لاینحل مانده و به بن‌بست رسیده‌اند.

 رئیس‌جمهور ادامه داد: قیام‌ها و مجاهدت‌های شما در حال ثمر دادن است و اندیشه حکومت جهانی تحت سایه امام و انسان کامل در حال جهانی شدن است. خوشا به حال شما و پدرانتان و فرزندانتان که مردم را به کرامت و انسانیت دعوت کردید که همان دعوت الهی است و قدرتمندان دنیا بدانند که اگر به این دعوت الهی پاسخ مثبت ندهند به زودی زود از اریکه قدرت به حضیض ذلت کشیده خواهند شد.

 احمدی‌نژاد گفت: امروز ملت ایران ملتی مومن، متحد و انقلابی است که نمونه آن را می‌توان در مردم زنجان دید. زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه‌های دشمنان گفت: اگر قدرت‌های شیطانی دست به دست هم دهند نمی‌توانند در مسیر پرشتاب پیشرفت ایران خللی ایجاد کنند. آن‌ها کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند برای ما مشکلی ایجاد کنند. البته شیطنت می‌کنند اما تدبیر و همت ملت ما کاخ‌های توطئه‌گران را بر سرشان خراب خواهد کرد.

 رئیس‌جمهور تصریح کرد: ایران باید آباد شود و باید ظرف چند سال آینده به جایی برسیم که حتی یک فقیر در ایران پیدا نشود. حتی یک فاقد مسکن هم نباشد. حتی یک جوان هم نباشد که نتواند شغل شرافتمندانه برای خود انتخاب کند و این اهداف تحقق‌یافتنی است و در سایه‌ عشق به امامت و عدالت می‌توان به این اهداف رسید.

 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: این طرح در خدمت پیشرفت و شکوفایی استعدادها و عدالت و بهره‌وری بهتر است و تقریبا مراحل آخر خود را طی می‌کند. 85 الی 90 درصد این طرح انجام شده و یک یا حسین و یا علی دیگر گام برداریم می‌توانیم پرچم عزت ملت ایران را بر قله‌های اقتصادی برافرازیم. رقمی که دولت به حساب مردم ریخته است علی‌الحساب است و باید همکاری کنیم در مصرف انرژی اعم از گاز، برق، بنزین، گازوئیل و آب صرفه‌جویی کنیم و هر مقداری که صرفه‌جویی شود قریب به اتفاق آن به حساب مردم بازگردانده می‌شود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسانه‌های بیگانه و برخی سردمداران آن‌ها می‌گویند که این طرح خطرناک است. ما ایران را تحریم کرده‌ایم و باید وضع اقتصادی مردم خراب شود، این طرح مال زمانی است که اقتصاد شکوفاست. اما آن‌ها باید بدانند حرکت ملت ایران و اقتصاد ملت ما در حال شکوفایی است. این طرح صد در صد به نفع مردم است. آن‌ها نمی‌خواهند ما پیشرفت کنیم و می‌دانند که با اجرای این طرح گام‌های ایران به سوی پیشرفت 100 برابر می‌شود. به خاطر همین علیه این طرح تبلیغ و تحریک می‌کنند. در آینده‌ای نزدیک جزییات کامل این برنامه را در تلویزیون به مردم خواهم گفت.

 احمدی‌نژاد تاکید کرد: این طرح به نفع عدالت است و اجرای عدالت هم به نفع همگان است. باید همدل و محکم بایستیم. سخنگوی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها همه مسائل را خواهد گفت. هیچ اتفاق بدی در راه نیست و همه لطف و برکت است. طرح تحول اقتصادی اجرا می‌شود که بخشی از آن هدفمند کردن یارانه‌ها است. پس از آن به سراغ بانک و بیمه و ... می‌رویم. یقین دارم ملت ما خواهد توانست با همدلی و وحدت همه‌ گام‌های بلند را به سوی قله‌های پیشرفت بردارد و دشمن را از توطئه و دست‌اندازی مایوس کند.

 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استان زنجان گفت: زنجان سرشار از استعدادهای فرهنگی و مادی است. 550 طرح در این استان از ابتدای دولت نهم تاکنون اجرا شده یا در حال اجراست. زنجان از سفر اول تا سفر دوم پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است. از جمله هفت شهرک صنعتی ساخته شده است.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که برای توسعه صنعت گردشگری در این استان دولت 50 میلیارد تومان در نظر گرفته است، گفت: استان زنجان باید به صدر استان‌های پیشرفته کشور برسد. همدلی، وحدت و کار و تدبیر بین مسئولین وجود دارد و دولت با همه‌ وجود کار کردن برای مردم زنجان را افتخار خود می‌داند. زنجان بخشی از هویت ملت ما و حاصل مجاهدت‌های چند صد ساله گذشته این مردم است. بخشی از فرهنگ و اعتقادات ناب ما مرهون این مردم است. این مردم در همه صحنه‌ها بوده‌اند و خدمت‌های بزرگی به ملت ایران کرده‌اند.

 وی در پایان از مردم زنجان به خاطر این‌که به او در دور دوم رای داده‌اند تشکر کرد و هم‌چنین از حماسه امروزشان در استقبال از دولت سپاسگزاری کرد.

منبع: همشهری آنلاین