گروه اجتماعی: کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران اعلام کرد: شنبه 13 آذر مهدهای کودک‌، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی شهر تهران تعطیل است.

همچنین وزارت آموزش و پرورش غیبت دانش‌آموزان دارای مشکل تنفسی را بعد از تعطیلات متأثر از آلودگی هوا، بلامانع دانست.
کمیته مواقع اضطراری هوای تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی و اطلاعات اخذ شده از ایستگاه‌های اندازه‌گیری در سطح شهر تهران، در روزهای جمعه ، شنبه و یکشنبه شرایط پایدار جوی در شهر تهران همچنان استمرار خواهد داشت و به لحاظ آلاینده‌ها، وضعیت همچنان در شرایط هشدار است لذا کمیته مواقع اضطراری هوای تهران امروز شنبه 13 آذر صرفاً همه مهدهای کودک‌، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی در مناطق شهر تهران را تعطیل و سایر مقاطع تحصیلی، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی دایر است.

در همین حال، مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزانی که مشکل تنفسی دارند درصورت تشدید بیماری‌ می‌توانند تا بهبودی کامل به مدرسه مراجعه نکنند و با هماهنگی مدیریت مدرسه مشکل درسی برای آنها به‌وجود نمی‌آید.

حسن ضیاءالدینی اظهار داشت: دانش‌آموزان خصوصاً آن گروهی که مشکل تنفسی دارند به‌جز در موارد خاص از منزل خارج نشوند. وی افزود: به‌علت آلودگی هوا، دانش‌آموزان در مناطق مرکزی شهر که آلودگی آن نسبت به دیگر نقاط شهر بیشتر است، تجمع نکنند و سفر درون‌شهری هم به این نقاط نداشته باشند.

ضیاءالدینی تصریح کرد: دانش‌آموزانی که به دلایلی مجبور به خارج شدن از منزل هستند، حتماً از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند چرا که ماسک مانع وارد شدن هوای آلوده به دهان و رسیدن آسیب به بدن و دستگاه تنفسی آنها می‌شود. وی بیان کرد: دانش‌آموزان علاوه بر کمتر خارج شدن از منزل باید بهداشت فردی را نیز رعایت کنند و استفاده از ماسک‌های تمیز و یکبار مصرف را در برنامه روزانه خود قرار دهند چرا که این اقدام مهم سهم بسزایی در حفظ سلامتی آنها دارد.

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای حفظ سلامتی، استفاده از لبنیات و نوشیدنی‌های مقوی همیشه توصیه شده است ولی در شرایط کنونی دانش‌آموزان باید این دسته از مواد خوراکی را بیشتر از گذشته مصرف کنند.

کلاس جبرانی

وزیر آموزش و پرورش نیز با اشاره به تعطیلات مدارس گفت: با توجه به آلودگی هوای تهران و تعطیلی مدارس، برای دانش‌آموزان تهرانی کلاس جبرانی گذاشته می‌شود.حمیدرضا حاجی بابایی در پاسخ به این سؤال که تعطیلی‌های امسال بسیار زیاد شده است آیا کلاس‌های جبرانی پاسخگو است خاطرنشان کرد: این تعطیلی‌ها در کار مدرسه و معلمان نقص ایجاد خواهد کرد اما با تشکیل کلاس‌های جبرانی تا پایان سال تحصیلی آن را رفع می‌کنیم.

برچسب‌ها