علی اصغر محمدی: امروز، پانزدهم آذر و سالروز یادمان شهدای سانحه هوایی هواپیمای سی۱۳۰ است.

پانزدهم آذرماه سال 1384 یک فروند هواپیمای سی130 نیروی هوایی با 39 نفر خبرنگار، عکاس و فیلمبردار به همراه 45 نظامی به مقصد چابهار برای حضور در مانور بزرگ آبی خاکی عاشقان ولایت پرواز می‌کند.

هواپیمای سی 130 نیروی هوایی ارتش پس از تعمیر یکی از سیستم‌های ناوبری (‌V.O.R ) در ساعت 13:24 به پرواز درمی‌آید. 8دقیقه بعد موتور شماره 4 هواپیما دچار نقص فنی شده و خلبان با اعلام وضعیت اضطراری به سمت تهران برمی‌گردد. در ساعت 13:40 هواپیما پس از عبور از بالای فرودگاه قلعه مرغی از مسیر اصلی منحرف می‌شود. دو دقیقه بعد...

مرگ، گاهی ریحان می‌چیند

15 آذر 84 با اعلام سقوط هواپیمای سی130 در شهرک توحید(جنوب‌غربی تهران) داغ بزرگی بر دلمان نشست. سرنشینان این هواپیمای غول‌پیکر نظامی برای پوشش خبری رزمایش عاشقان ولایت نیروی دریایی ارتش در منطقه چابهار به بندر‌عباس می‌رفتند اما سرنوشت چیز دیگری برای آنها رقم زد و همگی به شهادت رسیدند.

به جرأت می‌توان گفت 15آذر‌ماه 84 یکی از روزهای سیاه برای اصحاب رسانه‌ بود؛ روزی که در آن جمعی از یاران صدیق و پرتلاش‌مان در حادثه‌ای دلخراش و نا‌‌باورانه به شهادت رسیدند. روز سختی بود، لحظه وداع با همکاران رسانه‌ای. چه سخت و جانکاه بود جدا شدن از آنان و به آغوش سرد خاک سپردنشان. آن روز اشک چشمان هیچ کس خشک نمی‌شد، به هر سو می‌نگریستی همه می‌گریستند. باورمان نمی‌شد که جمعی از یاران....

پنجمین سال پر کشیدن خبر‌سازانی است که به تلخ‌ترین خبر تبدیل شدند. به هر روی 5سال از این واقعه درد‌‌ناک می‌گذرد و هنوز مقصر یا مقصران آن معرفی نشده‌اند؛ این موضوعی است که افزون بر خانواده داغدار شهدای حادثه سقوط هواپیمای سی130، افکار عمومی نیز همچنان پیگیر آن هستند.

ما اصحاب رسانه( مطبوعات، خبرگزاری‌ها، رادیو و تلویزیون) هیچ‌گاه یاد و خاطرات همکاران شهیدمان و این روز را فراموش نخواهیم کرد. همچنان به یاد همکاران پر تلاش و صدیق‌مان هستیم، هر چند سنگینی این فاجعه را تاب آوردن دشوار است اما تقدیری جز این نیست.

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز
کان سوخته را جان شد و آواز نیامد

ما کارکنان روزنامه همشهری نیز هیچگاه یاد و خاطره همکار شهیدمان، محمد کربلایی‌احمد را فراموش نخواهیم کرد. یاد و خاطره همه عزیزان اصحاب رسانه که اکنون در میان ما نیستند گرامی باد.