همشهری آنلاین : عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی دررابطه با کاهش وزارتخانه های دولت از 21 با 17 وزارتخانه اظهار داشت: مجموع این مصوبه‌ها به نوعی بحث و پرونده ادغام وزارتخانه های آموزشی را دوباره باز می‌کند.

سعدالله نصیری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا ، با اشاره به مصوبه های امروز مجلس شورای اسلامی در رابطه با واگذاری آموزشکده‌ها و دانشکده های فنی‌وحرفه ای وزارت آموزش‌وپرورش از ابتدای برنامه پنجم توسعه به وزارت علوم و کاهش وزارتخانه ها دولت از 21 با 17 وزارتخانه اظهار داشت: مجموع این مصوبه‌ها به نوعی بحث و پرونده ادغام وزارتخانه‌های آموزشی را دوباره باز می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چالش‌های حال حاضر سیستم آموزشی کشور به دلیل جدایی این دو وزارتخانه است، ابراز داشت: مجلس در صورت پیشنهاد دولت موافق ادغام وزارتخانه های آموزشی است.

وی افزود: واگذاری آموزشکده های فنی وحرفه ای نیز گام موثری در این موضوع است و این امر می تواند روند ادغام را سریع تر کند، البته همه این مسائل منوط به این است که دولت راهکار‌های مناسبی را برای این امر بیاندیشد.

به گزارش ایلنا،نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز صبح ، به ماده 55 برنامه پنجم توسعه رای مثبت دادند. براین اساس دولت مکلف شد یک یا چند وازرتخانه را به نحوی در وزارتخانه های دیگر اقدام کند که تا پایان سال دوم برنامه تعداد وزارتخانه ها از 21 وزارتخانه به 17 وزارتخانه کاهش یابد.همچنین وظایف و اختیارات وزارتخانه های جدید با پیشنهاد دولت به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.