سفر امروز دبیر شورای عالی امنیت ملی و هیئت همراه به بروکسل لغو شد اما با این حال دکتر لاریجانی در مسیر سفر اروپایی خود که از فردا آغاز می‌شود توقف کوتاهی در بروکسل خواهد داشت.

یک مقام آگاه اعلام کرد، پیرو دریافت اخباری از بروکسل مبنی بر حضور جوخه‌های ترور وابسته به بعضی از گروه‌های تروریستی که از سوی اسرائیل و برخی از دولت‌های اروپایی حمایت می‌شوند، مسئولان امنیتی نسبت به حفظ جان هیئت ایرانی ابراز نگرانی کردند و بر این اساس برنامه سفر امروز دبیر شورای عالی امنیت ملی و هیئت همراه به بروکسل لغو شد.

جلسه هیئت ایرانی و طرف اروپایی، سه‌شنبه آینده پس از اینکه طرف اروپایی تضمین لازم را برای حفظ جان هیئت ایرانی داد، برگزار خواهد شد.

به گفته این مقام، از سوی دیگر خاویر سولانا با اظهار این مطلب که با لغو این سفر، موقعیت اتحادیه اروپایی لطمه دیده‌است، از  دکتر لاریجانی درخواست کرد، در مسیر سفر اروپایی خود که از فردا آغاز می‌شود، توقف کوتاهی در بروکسل داشته باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز به منظور نشان دادن حسن نیت طرف ایرانی، درخواست سولانا را پذیرفت و در ضیافت شامی که روز پنج‌شنبه از سوی سولانا برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.