همشهری آنلاین: عملیات حج تمتع سال 1389 روز پنج شنبه با انتقال آخرین گروه حجاج ایرانی از فرودگاه مدینه پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، امسال 103 هزار زائر ایرانی در قالب 625 کاروان به سرزمین وحی مشرف و پس از پایان مناسک حج از نیمه شب 29 آبان تا به امروز کلیه جاجیان ایرانی به میهن اسلامی بازگشتند.

این گزارش حاکی است با تلاش دست اندرکاران عملیات حج ، کار انتقال و اسکان ایرانیان در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه با موفقیت صورت گرفت که بر اساس آمارهای موجود رضایت ایرانیان از خدمات ارائه شده توسط سازمان حج ، مثبت ارزیابی شده است.

قابل ذکر است که امسال پروازهای رفت ، خوب و بدون مشکل انجام شد اما در پروازهای برگشت موارد تأخیر در پروازها  نارضایتی زائران و مسئولین سازمان حج و بعثه رهبری را به همراه داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت پس از بازگشت به ایران گفت: ما براساس قراردادی که داریم، خسارت تاخیر پرواز را خواهیم گرفت و به زائران تقدیم می کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه سخنان خود با اشاره به نقل ترددی گفت: نقل ترددی اتفاق ارزنده و غرور آفرین بود برای ما چرا که مسئله انتقال زائران از مکه به عرفات و نیز از عرفات به مزدلفه و منا هر ساله جزو حساس ترین و سنگین ترین برنامه مدیران کاروان و ستادهای حج ما بود به گونه ای که برای این انتقال گاهی اوقات دیده می شد بخشی از کاروانها مسافت را 10 تا 12 ساعت برای رفتن به عرفات گرفتار می شدند و نیز برای رفتن به مزدلفه و منا هم ترافیک های سخت و شکننده را ما شاهد بوده ایم.

وی افزود: نقل ترددی امسال این دستاورد را داشت که 103 هزار زائر ما حداکثر بیش از نیم ساعت برای انتقال از مکه به عرفات معطل راه نشدند، همه 103 هزار زائر از ساعت 2 بعد از ظهر روز هشتم تا ساعت 8 و نیم شب، از محل اسکان در مکه به عرفات انتقال بدهیم، این کار بسیار بزرگی بود که تحسین مسئولان حج عربستان سعودی را برانگیخت و وزیر حج آن کشور از مدیریت بر این مسئله با جدیت تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نیز در بازگشت به میهن اعلام کرد: شعار امسال که شعار وحدت ، بیداری و مسئولیت اسلامی بود کاملا موفق بود و مقامات عربستانی رسما اعلام کردند که مدیریت حج جمهوری اسلامی ایران نمونه است و حتی به دیگران می گفتند که از این حج الگو بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها