گروه سیاسی: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تغییر ساعت کار بانک‌ها گفت: اگر این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام بیاید، در مجمع بر اساس کارشناسی ها و آن چه که به نفع مردم و کشور است، تصمیم خواهیم گرفت.

نمایندگان مجلس چهارشنبه با تصویب طرح بازگشت زمان آغاز بکار بانک ها به وضع سابق ، دولت را موظف کردند ساعت کار بانک ها را به زمان پیش از شهریور ماه 85 بازگرداند.

اما عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست شنبه این هفته خود با خبرنگاران اعلام کرد ، شورای  نگهبان طرح دو فوریتی مجلس برای بازگشت ساعت کار بانک‌ها به وضع گذشته را رد کرده است.

جمعی از نمایندگان مجلس با انتقاد از شورای نگهبان در رد این مصوبه مجلس، اعلام کردند که بر نظر خود اصرار خواهند کرد و قضاوت نهایی را به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهند سپرد.

اصرار نمایندگان و دولت

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : تغییر ساعات کاری بانک‌ها مشکلات زیادی را به وجود آورده است و دستاوردهای آن با مشکلات پیش آمده قابل مقایسه نیست. 

محمدنبی رودکی نماینده شیراز هم پیش بینی کرد مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه مجلس در خصوص بازگشت ساعت آغاز به کار بانک ها به وضع سابق، را تایید می‌کند. 

وی در گفتگو با مهر، تصریح کرد: معتقدم مردم تهران در نارضایتی نسبت به ساعت کار بانک ها به سر می برند و به طوریکه اظهار می کنند روزانه 1 الی 2 ساعت از وقت شان هدر می رود.

ترافیک روان‌تر شد یا نشد ؟

رئیس کمیته اقتصادی و زیربنایی فراکسیون اکثریت مجلس، دلایلی که دولت از تاثیر اجرای طرح تغییر ساعت کار بانکها بر ترافیک تهران مطرح کرده است را غیرکارشناسی خواند و با انتقاد از شورای نگهبان در رد این مصوبه مجلس، گفت: طراحان بر نظر خود اصرار خواهند کرد و قضاوت نهایی را به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهیم سپرد.

به گزارش مهر ، رئیس کمیته اقتصادی و زیربنایی فراکسیون اصولگرایان مجلس، خاطرنشان کرد: ترافیک تهران روان‌تر نشده است و دلایلی که دولت برای تاثیر بر حمل و نقل مطرح کرده بود استناد علمی و تجربی نداشت . مجموعه دلایلی دیگر نیز باعث شد مجلس رای بالایی به مصوبه مذکور بدهد، علیرغم اینکه دولت و برخی دوستان در مجلس، تا آخرین لحظات در مجلس تلاش کردند تا این طرح رای نیاورد.

اما معاون حقوقی و پارلمانی وزارت کشور اظهار داشت : تصمیم در خصوص تغییر ساعت کار بانکها به دولت مربوط  می‌شود و وزارت کشور تنها نظرات کارشناسی درباره روان سازی در کاهش ترافیک را از کارشناسان مربوطه می گیرد و به دولت انتقال می دهد.

محمدحسین موسی پور با بیان اینکه تغییر ساعت به عنوان یکی از ابزارهای تنظیم ترافیک یک کار رایج و متداول در بسیاری از کشورهاست، گفت: طرح تغییر ساعت کار بانکها به طور طبیعی ممکن است نارسائی ها و مشکلاتی را نیز به دنبال داشته باشد اما باید هزینه فایده کرده و در مجموع بررسی و تصمیم گیری کرد.

وی اظهار داشت: با رد مصوبه مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان، به طور طبیعی ساعت کار بانکها همین ساعت فعلی یعنی 9 است، البته ما تعامل خود را با مجلس ادامه خواهیم داد و مطمئنا آمادگی داریم که بررسیهای کارشناسی و دلائل تغییر ساعت کار بانکها و نظر دولت را با کمیسیون‌های مختلف مجلس مطرح کنیم.

برچسب‌ها