گروه بورس: صف‌های خرید سهام بانک‌ها در معاملات روز گذشته به 5/23 میلیون سهم رسید.

به گزارش همشهری، معاملات روز گذشته بورس تهران در حالی رقم خورد که صف‌های خرید سهام بانک پارسیان و کارآفرین بار دیگر سنگین شد؛ به‌طوری که سهامداران برای خرید سهام این بانک‌ 24 هزار میلیون ریال پرداخت کردند.

دیروز در مجموع 2 هزار و 406 تقاضا برای خرید 5/23 میلیون سهم این دو بانک در کارگزاری‌ها به ثبت رسید که در این میان بانک‌ پارسیان با صف خریدی معادل 17 میلیون سهم و بانک کارآفرین با 5/6 میلیون سهم روبه‌رو بودند.

در مبادلات دیروز بار دیگر سهامداران برای خرید سهام باما صف کشیدند. این شرکت در روزهای گذشته در جدول عرضه بازار حضور داشت.

صف‌های خرید سهام فراوری مواد معدنی و کالسیمین نیز در داد و ستدهای دیروز به 5/2 میلیون سهم رسید.

بر اساس این گزارش، اگرچه شرکت باما بار دیگر در جدول تقاضای بازار جای گرفت، اما دیگر شرکت‌های حاضر در گروه معادن همچنان با صف‌های فروش روبه‌رو بودند؛ به‌طوری که صف‌های فروش سهام این گروه از مرز 16 میلیون سهم فراتر رفت، به‌طوری که سهامداران دیروز برای فروش سهام خود در شرکت توسعه معادن روی 2 هزار و 200 تقاضا پر کردند و صف فروش این سهم به 5/8 میلیون سهم رسید.

لیزینگ صنعت و معدن نیز در معاملات دیروز با فشار سنگین عرضه مواجه بود و 591 دستور برای فروش 3میلیون سهم این شرکت به ثبت رسید.