این انجمن نهاد تخصصی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که توسط جمعی از استادان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی تاسیس شده و با مجوز کمیسیون ماده 10 احزاب فعالیت خود را در سال 1378 آغاز کرده است.
اهداف- ایجاد ارتباط نزدیک و تنگاتنگ بین مدرسان، محققان و متخصصان روابط عمومی
- کمک به توسعه ادبیات، تحقیقات و پژوهش های بنیادین روابط عمومی
- تبادل نظر در مورد تغییر و اصلاح برنامهها و مواد آموزشی دورههای کوتاه مدت و بلند مدت روابط عمومی با برقراری هماهنگی و تماس و همکاری با دستگاه های مسوول ذیربط
- تهیه، تدوین و انتشار کتب و نشریات ادواری و غیر ادواری تخصصی روابط عمومی
- کمک به طراحی و اجرای نظام های اطلاع رسانی و بانک های اطلاعاتی
- کمک به توسعه علمی روابط عمومی در ایران و تلاش برای ترسیم الگوی روابط عمومی بومی و ملی
- همکاری با تشکل های ملی و بین المللی روابط عمومی و ارتباطات و مبادلات فکری، علمی و فرهنگی میان متخصصان ایرانی و غیر ایرانی
- تبیین و تدوین مبانی و اصول اخلاقی روابط عمومی
وظایف / خدمات
- ارایه خدمات مشاوره ای در حوزه روابط عمومی
- اقدام و همکاری برای انجام تحقیقات علمی و تخصصی در زمینه روابط عمومی در سطوح ملی و بین المللی
- اقدام و همکاری در جهت تدوین اصول و منشور اخلاق حرفه ای
- برگزاری گردهمایی های علمی مرتبط با روابط عمومی در سطح ملی، منطقه ای و بینالمللی
- معرفی و تقدیر از متخصصان، پیشکسوتان و استادان ممتاز و نهادهای فعال و تاثیرگذار در زمینه روابط عمومی
- انتشار کتب و نشریات علمی درزمینه روابط عمومی
- برگزاری نشست ها و کارگاه های علمی آموزشی روابط عمومی
- برقراری ارتباط با انجمن ها و مجامع ذیربط ملی، منطقهای و بینالمللی
اصول اخلاقی
- احترام به قانون
- احترام به حقوق تخصصی و موازین اخلاق حرفه ای شامل: صداقت، راستگویی، انصاف، برابری و امانت داری
- احترام به آزادی و استقلال حرفهای و تخصصی و دسترسی آزاد و برابر به اطلاعات و دانش
- رعایت احترام متقابل و حفظ تشریک مساعی با اعضاء و متخصصان روابط عمومی
- ترویج رویکرد علمی و تخصصی و حمایت از استفاده از فناوری های نوین در جهت پیشبرد اهداف حرفه ای
- ترویج روحیه وفاداری و احساس مسوولیت اجتماعی
- احترام به ضوابط و مقررات و دفاع از حقوق و اهداف انجمن
ساختار سازمانی
ارکان و سازمان انجمن طبق اساسنامه عبارتند از:
- مجمع عمومی
- هیات مدیره
- بازرس یا بازرسان
شرایط عضویت
عضویت در انجمن متخصصان روابط عمومی به صورتهای افتخاری، حقیقی، پیوسته، وابسته و دانشجویی است که پس از پذیرش اصول اخلاقی انجمن، براساس اساسنامه و با تصویب هیات مدیره تحقق مییابد.
اهم طرحها و برنامههای انجمن
- فعالیتهای مدیریتی
- فعالیتهای اجرایی و نمایشگاهی
- فعالیتهای آموزشی
- فعالیت های انتشاراتی
منبع: انجمن متخصصان روابط عمومی ایران