پنوم‌پن: صدها نفر از مردم کامبوج برای 2‌ مار پیتون مراسم مجلل عروسی برگزار کردند تا به خیال خودشان در سال جدید زندگی‌شان خوش یمن شود.

این مراسم در روستایی در جنوب پنوم‌پن،پایتخت کامبوج برگزار شد و هر کدام از ‌مارها حدود4.8 متر طول و 90‌کیلوگرم وزن داشت. گروهی از مردم کامبوج عقیده دارند که برگزاری این مراسم در آغاز سال جدید برای آنها سلامتی و موفقیت به‌همراه خواهد داشت. با وجود مخالفت‌هایی که با اسیر کردن مارها صورت می‌گیرد این گروه اعتقاد دارند که در صورت برگزار نشدن چنین مراسمی بدبختی در سال جدید به سراغشان می‌آید. مردم این روستا 12‌‌روز پیش به‌صورت گروهی این مارهای پیتون را به‌دام انداختند. مارهای پیتون می‌توانند موجودات بزرگ مانند تمساح را ببلعند.

رکوردشکنی قیمت ماهی تن

توکیو: یک ماهی تن در یک حراجی در ژاپن به قیمت 49/32‌میلیون ین (حدود 400‌هزار) دلار به فروش رفت تا رکورد جدید در قیمت ماهی‌ها ثبت شود. این ماهی از نوع بلوفین (Blue Fin)است که در میان ژاپنی‌ها محبوبیت زیادی دارد و مردم این کشور اعتقاد دارند که با آن می‌توان خوشمزه‌ترین سوشی را درست کرد.

ژاپن بزرگ‌ترین مصرف‌کننده غذاهایی دریایی به‌حساب می‌آید و در آستانه سال نوی این کشور بازار حراجی‌ها برای فروش ماهی حسابی داغ است. هر چند ماهی‌های گوناگونی در ساعت 5 صبح در این حراجی وجود داشت اما این ماهی با وزن 342‌کیلوگرم مورد توجه همه خریدار‌ها بود و سرانجام مالک رستورانی در توکیو به همراه یک عرضه کننده زنجیره‌‌ای سوشی به صورت مشترک موفق به خرید آن شدند.

اثبات بی‌گناهی پس از 30‌سال زندان

تگزاس: یک مرد 51‌ساله پس از گذراندن 30‌سال در زندان‌های آمریکا با اثبات بی‌گناهی‌اش آزاد شد. آقای کورنلیوس‌دوپره در سال 1979‌به جرم تجاوز به تحمل 75‌سال زندان محکوم شد اما وکلای یک سازمان غیر دولتی سرانجام توانستند ثابت کنند که این مرد بی‌گناه است. آزمایش های د‌ی ان‌ای سرانجام بی گناهی این مرد سیاهپوست را نشان داد و دادگاهی در شهر تگزاس حکم آزادی او را صادر کرد.

این مرد پس از آزادی در حالی که به شدت متاثر بود، گفت: پس از 30‌سال زندانی بودن، آزادانه راه‌رفتن برایم خیلی سخت است. این سیستم قضایی باید اصلاح شود تا چنین اتفاقی برای شخص دیگری نیفتد. این تنها خواسته‌ای است که دارم. این پرونده باعث انتقادهای شدید از دستگاه قضایی آمریکا و درخواست برای اصلاح آن شده است.

نجات معجزه‌آسا از مرگ

پکن: یک راننده کامیون در چین توانست به طور معجزه‌آسایی از خطر مرگ جان سالم به در ببرد. کامیون این راننده هنگام عبور از روی یک پل مرتفع به‌خاطر سرعت غیر مجاز از مسیر خود منحرف شد. در حالی که نزدیک بود این کامیون به ته دره سقوط کند، گیر کردن یک چرخ آن به حفاظ کنار پل، جان راننده را نجات داد.

ماموران امداد در حالی که این کامیون میان زمین و آسمان به‌صورت برعکس معلق مانده بود موفق شدند راننده را با تلاش فراوان سالم از داخل این خودرو نجات دهند. حاضران در محل می‌گویند 3نفر از امدادگران برای نجات این مرد جان خود را به خطر انداختند چون هر لحظه امکان سقوط کامیون به دره‌ وجود داشت. راننده به‌خاطر شوک ناشی از این حادثه در بیمارستان بستری شده است تا چند روزی تحت نظر پزشکان باشد.