همشهری آنلاین : رئیس دانشگاه علم و صنعت درباره اقدام عملی جهت کاهش طول دوره لیسانس گفت: نمی‌توان در زمینه کاهش طول دوره لیسانس یک نسخه کلی برای کل آموزش عالی پیچید و باید رشته‌ای برخورد کرد.

محمدسعید جبل‌عاملی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دو یا سه ساله شدن طول دوره لیسانس در برخی رشته‌ها گفت: کاهش طول دوره لیسانس امکان‌پذیر است ولی از رشته‌ای به رشته دیگر فرق می‌کند. نمی‌توان در زمینه کاهش طول دوره لیسانس، یک نسخه کلی برای کل آموزش عالی پیچید و باید رشته‌ای برخورد کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا تا کنون کاهش زمان دوره لیسانس در دستور کار دانشگاه علم و صنعت ایران بوده است گفت: تا کنون این موضوع در دستور کار دانشگاه علم و صنعت ایران نبوده بلکه بیشتر به بهینه‌سازی دوره لیسانس توجه شده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در توضیح بیشتر نسبت به آنچه که تحت عنوان بهینه‌سازی دوره‌های لیسانس در این دانشگاه نامید  گفت: بهینه‌سازی دوره لیسانس را  بهینه‌سازی محتوا می‌دانیم. فکر می‌کنیم اگر محتوای درسی غنی‌تر شود و در صورتی که سرفصل‌های درسی مطابق با شرایط روز تغییر کند دوره‌های کارشناسی نیز کیفی‌تر خواهند شد.