همشهری آنلاین: دومین دیدار از گروه نخست جام ملت‌های آسیا با برتری دو بر صفر چین مقابل کویت به پایان رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، چین نماینده شرق و کویت نماینده‌ای از غرب آسیا، در دومین مسابقه از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شنبه (18 دی) به مصاف هم رفتند که حاصل آن پیروزی 2 بر صفر چین مقابل کویت بود.

نیمه نخست این بازی که استقبال چندانی نیز از آن نشده بود تقریبا بدون حادثه خاتمه یافت هر چند که چینی‌ها تا حدودی برتر از حریف کویتی خود بودند. تنها حادثه مهم این نیمه در دقیقه 36 اتفاق افتاد که مساعد العنزی بازیکن تیم کویت که پس از تکل مدافع چین روی زمین افتاده بود در یک حرکت غیر ورزشی با لگد به شکم او کوبید که بلافاصله از سوی داور با کارت قرمز جریمه شد تا کویت دقایق باقی مانده بازی را 10 نفره ادامه دهد.

 در نیمه دوم در دقایق ابتدایی دروازه‌بان چین شوت مهاجم کویت را نتوانست به طور کامل کنترل کند و بازیکنان این تیم اعتقاد داشتند توپ از خط دروازه گذشته، اما کمک داور اعلام گل نکرد. چینی‌ها در ادامه حملات خود را ادامه دادند و سرانجام در دقیقه 60 به گل رسیدند. سانتر ارسالی از جناح چپ بر روی دروازه کویت با دفع ناقص مدافعان این تیم همراه شد و شوت آرام لین پنگ به گوشه دروازه رفت.

 6 دقیقه بعد ژیو ژیانگ به زیبایی از روی ضربه کاشته اختلاف را به عدد دو رساند تا چین در پایان این دیدار شرایط مشابهی با ازبکستان داشته باشد. ازبکستان در بازی نخست خود توانست با همین نتیجه از سد قطر بگذرد.

منبع: همشهری آنلاین