گروه حوادث: کارگر یکی از کارخانه‌های شهرستان رشت در حادثه‌ای ناگوار به داخل دیگ پر از اسید سقوط کرد و جان باخت.

اواخر هفته گذشته زمانی که کارگران یکی از کارخانه‌های شهرستان رشت مشغول کار بودند حادثه‌ دلخراشی اتفاق افتاد که باعث مرگ یکی از کارگران شد. در جریان این حادثه، کارگر جوان که مدت کوتاهی از ازدواجش گذشته بود، هنگام پایین آمدن از پله‌های کارخانه، ناگهان تعادلش را از دست داد و به داخل یک دیگ پر از اسید سقوط کرد. کارگر جوان به داخل دیگ اسید افتاد و صدای فریادهایش، بقیه کارگران را در جریان حادثه قرار داد.

مرد جوان با کمک بقیه کارگران از داخل دیگ بیرون کشیده و به بیمارستان منتقل شد اما شدت سوختگی او به حدی بود که متأسفانه روی تخت بیمارستان جان خود را از دست داد. جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این خبر به همشهری گفت: متأسفانه این نخستین و تنها حادثه‌ای نیست که در کارخانه مورد نظر اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: حدود 7 ماه قبل نیز یک مهندس برق که در کارخانه مورد نظر مشغول به کار بود به‌دلیل برق‌گرفتگی به‌شدت دچار سوختگی شد و جان خود را از دست داد.

نماینده مردم رشت افزود: طی تحقیقاتی که انجام دادیم، متوجه شدیم که این مهندس جوان 48 ساعت تمام در کارخانه به کار گرفته شده بود که به خاطر خستگی زیاد و عدم‌تمرکز کافی دچار برق‌گرفتگی شد و جان باخت. وی به حادثه دیگری در این کارخانه اشاره کرد و گفت: در 7ماه گذشته، 2 حادثه دیگر نیز در این کارخانه رخ داد که باعث مصدومیت شدید 2 کارگر شد.

در یکی از این حوادث، به‌دلیل عدم‌رعایت اصول ایمنی در کارخانه مورد نظر، یکی از کارگران به خاطر کار با دستگاه، انگشتش قطع شد و بعد از مدتی به‌علت عدم‌توانایی انجام کار، از کارخانه اخراج شد. مدتی قبل از آخرین حادثه نیز یکی از کارگران به‌دلیل سقوط از همان محلی که کارگر جوان به داخل دیگ اسید افتاده بود دچار جراحات شدید و شکستگی کمر شد.

کوچکی‌نژاد با انتقاد از عدم‌رعایت اصول ایمنی در کارخانه مورد نظر تصریح کرد: مسئولان گیلان باید کارخانه‌های استان را مورد بررسی قرار دهند. متأسفانه مسئولان استان وقتی مدیری از تهران می‌آید همه چیز را به‌صورت خوب نشان می‌دهند تا بتوانند بعدها مدیر نمونه استان شوند. آنها گزارش‌های نادرست به وزیر و دیگر مسئولان می‌دهند درحالی‌که وضعیت کارگرها در استان خوب نیست، اصول ایمنی برای حفظ جان کارگرها رعایت نمی‌شود، خطرهای مختلفی جان آنها را تهدید می‌کند و همین مسئله باعث شده تا ما با حوادث سخت و دردناکی در کارخانه‌های گیلان روبه‌رو باشیم.