فرمانده نیروی انتظامی از رونمایی پلیس فضای مجازی در هفته آینده خبر داد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم گفت: پلیس فضای مجازی ابتدا در تهران و در مراحل بعدی در کلانشهر‌ها و سپس در کل کشور راه‌اندازی می‌شود. وی تصریح کرد: تقویت کشور در حوزه فضای مجازی و پلیس مجازی حوزه جدیدی است که باید مد نظر قرار گیرد و این یکی از ضرورت‌های عصر حاضر است.

احمدی‌مقدم ادامه داد: پس از اعلام مصوبه دولت به نیروی انتظامی‌، ما مأموریت خود را آغاز کردیم و برای راه‌اندازی پلیس فضای مجازی ابتدا دبیرخانه آن تأسیس شد و شرح وظایف در رابطه با نقش این پلیس تخصصی نوشته و بودجه‌های آن نیز پیش‌بینی شد. فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند رو به رشد جرائم مربوط به فضای مجازی در کشور بیان داشت: در این حوزه جرائم زیادی از جمله مداخله در حریم خصوصی مردم با وسعت بسیار زیادی می‌تواند صورت گیرد و این یک ضرورت است که نیروی انتظامی در این حوزه ورود کند و برخورد جدی داشته باشد.

وی با اشاره به پیچیدگی و گسترش جرائم رایانه‌ای، به‌دلیل تنوع ابزارهای مختلفی که در این فضا وجود دارد، فعالیت درخصوص آن را نیازمند کار دقیق دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی تا‌کنون جرائم زیادی را در فضای مجازی کشف کرده است و با توجه به روند رو به گسترش این جرائم، تعلل در این کار خسارات بسیاری را برای کشور به همراه خواهد داشت.