گروه شهری: مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران از برپایی جشن رونمایی از طرح تفصیلی جدید شهر تهران در ابتدای سال 90 خبر داد و گفت:

مهم‌ترین ویژگی این طرح آن است که در تهیه آن مشارکت حداکثری همه کارشناسان شهری و سازمان‌های ذیربط وجود داشته است. مجید پاکساز، با بیان این مطلب، تاکید کرد: طرح تفصیلی شهر تهران در آستانه تصویب در مراجع قانونی قرار دارد و به‌زودی این طرح برای اجرا به شهرداری‌های مناطق ابلاغ می‌شود. وی با بیان اینکه سند توسعه یک شهر، طرح تفصیلی آن است، افزود: شهر تهران از سال 47 تا‌کنون شاهد 2 سند توسعه بوده است که از آنجا که دومین طرح که در سال 70 تهیه شد طرحی جامع و کامل نبود، تهیه طرح تفصیلی جدید برای شهر تهران آغاز شد تا پس از سال‌ها که تهران براساس بخشنامه و دستورالعمل اداره می‌شد، از این پس براساس یک برنامه مدون اداره شود.

پاکساز، خاطرنشان کرد: این سند واجد ویژگی‌هایی است که در نوع خود قابل توجه است و مهم‌ترین ویژگی، این است که با مشارکت حداکثری کارشناسان بخش شهرسازی و معماری و مدیریت شهری تهیه شده است و همه دستگاه‌های ذیربط در آن مشارکت داشتند تا اطلاعات مورد نیاز را در آن قرار داده یا بستر لازم را در این طرح فراهم کنند.

مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نیازمند وفاق کلی در اطلاع‌رسانی آن به شهروندان است، گفت: باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای اجرای این طرح ایجاد شود تا در بستر مناسب در تهران اجرایی شود. وی با اشاره به اینکه وجود چنین سندی در تهران، الگویی برای سایر کلانشهرها ست، افزود: در این راستا باید به‌گونه‌ای اطلاع رسانی شود تا مردم متوجه شوند که رویکردهای گذشته شهرسازی به پایان رسیده و آنها باید احکام این سند را بپذیرند.
به گفته پاکساز، فروردین ماه سال 90، جشن رونمایی از طرح تفصیلی تهران برگزار می‌شود.