همشهری آنلاین: بارش شدید باران و رانش زمین دست کم 27 کشته و 8هزار و پانصد بی‌خانمان در برزیل بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز،بیشترین تلفات و صدمات به شهر ریو د ژانیرو وارد شد در این شهر اکثر کلبه‌هایی که به صورت غیر قانونی در شیب‌های تند ساخته شده بودند بر اثر بارش شدید و رانش زمین در موجی از گل ولای فرو شسته شدند.

وزارت دفاع شهروندی برزیل نیز از بالا رفتن میزان تلقات ناشی از رانش زمین خبر داد.بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها این وزارت خانه همچنین در وضعیت هشدار به سرمی‌برد و امدادگران وابسته به این وزارت خانه همچنان به دنبال مردمی هستند که در پی رانش زمین ناپدید شده‌اند.

مارکوس سانچس از موسسه ملی تحقیقات فضایی آب و هوا می‌گوید:در 5 روز اول ماه ژانویه سال جاری به اندازه 15 روز اول این ماه بر کوه‌های منتیکیرا باران باریده است.او همچنین درباره بارش باران‌های شدید در روز‌های شنبه و یکشنبه هشدار داد.

با وجود آنکه احتمال می‌رود بارش شدید باران بر مراسم کارناوال ریو که در ماه فوریه برگزار می‌شود،تاثیر منفی بگذارد،جهانگردان همچنان بی توجه به آب وهوای بارانی برای حضور در این کارناوال بلیط رزرو می‌کنند.

پیشتر نیز بارش شدید باران و رانش زمین در ژانویه سال‌ 2003 و دسامبر 2001 به ترتیب 16 و  52 در برزیل کشته شده بودند.در ماه اکتبر سال جاری نیز بر اثر  باران‌های شدید  در میناس گالریاس ،یکی از ایالات بزرگ معدن خیز و حاصلخیر برزیل، 17 نفر کشته شدند.