گروه شهری: انتخاب تهران در میان 5 شهر برتر جهان در حوزه توسعه حمل‌ونقل عمومی از جمله افتخاراتی است که در هیچ‌یک از دوره‌های مدیریت شهری تاکنون به دست نیامده بود.

در همین ارتباط نمایندگان بسیاری در مجلس شورای اسلامی در این باره نظرات خود را بیان کرده‌اند.علیرضا مرندی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به سرعت توسعه حمل‌ونقل عمومی در کلانشهر تهران، تقدیر سازمان ملل را از پایتخت ایران بحق دانست.

وی درخصوص انتخاب تهران در حوزه حمل‌ونقل جهانی اضافه کرد: اقدامات تهران در راستای توسعه حمل‌ونقل عمومی قابل تقدیر است و با تقدیر جهانی از مدیریت حمل‌ونقل عمومی در پایتخت کشورمان، قطعا انگیزه‌های بیشتری برای توسعه و پیشرفت در این حوزه ایجاد خواهد شد.

توانایی مدیریت شهری

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نیز درباره حضور تهران در جمع 5 شهر برتر جهان در حوزه حمل‌ونقل عمومی گفت: موفقیت تهران و قرار گرفتن بین 5 شهر برتر دنیا در توسعه حمل‌ونقل پایدار پیغام مهمی به مسئولان دولتی دارد و نشان‌دهنده آن است که مدیریت شهری تهران قادر است شاخص‌های توسعه را بیش از این افزایش دهد. کاظم دلخوش افزود: رتبه کنونی تهران در میان شهرهای دنیا نشان‌دهنده توانایی بالای مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل عمومی است.

دلخوش با انتقاد از اینکه چون مدیریت حمل‌ونقل عمومی تهران را قبول ندارند از دادن بودجه مترو در 2 سال گذشته به آن سر باز زده‌اند، اظهار کرد: این انتخاب بین‌المللی می‌تواند یادآوری خوبی به مسئولان دولتی باشد تا بیش از این شهر تهران و شهروندان آن را مورد بی‌مهری قرار ندهند.

افتخاری برای همه کشور

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب تهران به‌عنوان یکی از 5 شهر برتر دنیا در گسترش حمل‌ونقل عمومی گفت: انتخاب کلانشهر تهران به‌عنوان پایتخت ایران در سطح بین‌الملل افتخاری برای همه مردم کشور است.
حسینی انتخاب تهران را افتخاری ملی عنوان کرد که می‌بایست در تمام سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر نیز شاهد آن باشیم: قطعا در انتخاب تهران شاخصه‌های مدیریتی زیادی نقش داشته و امیدواریم سایر ارگان‌ها و شهرهای کشور نیز از این شاخصه‌ها تبعیت کنند.

بزرگ‌ترین تبلیغ برای ایران

کاظم سازدار عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی انتخاب تهران به‌عنوان شهر برتر حمل‌ونقل عمومی را تبلیغی بزرگ برای نشان دادن رشد و پیشرفت در تهران و ایران دانست و گفت: برای اینکه نظر جهانیان را به کشورمان جلب می‌کردیم باید تبلیغات بسیار وسیعی انجام می‌دادیم اما انتخاب تهران و معرفی حمل‌ونقل پایتخت کشورمان به‌عنوان حمل‌ونقل توسعه یافته تمام این راه‌ها را یک تنه پیمود که باید از مدیریت شهری به این خاطر تقدیر و تجلیل به‌عمل آورد.

دنیا، تهران را تحسین کرد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام در شتاب گرفتن هرچه بیشتر توسعه حمل‌ونقل عمومی تاثیر بسزایی خواهد گذاشت، ابراز امیدواری کرد که مشکلات موجود در این ابرشهر با کمک همه نهادهای مؤثر، حل و فصل شود.
ابوالقاسم رحمانی، تهران را به‌عنوان شهری که اراده‌اش برای توسعه حمل‌ونقل عمومی، دنیا را به تحسین واداشته است، گفت: وجود چنین اراده‌ای در مدیریت شهری تهران، نشان می‌دهد که در آینده و با اعمال حمایت از این نهاد، شاهد حرکت‌های مؤثر دیگری در پایتخت کشور اسلامی مان خواهیم بود.

تلنگری به دیگر مسئولان

سید فاضل موسوی عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل90 با تبریک انتخاب تهران به‌عنوان یکی از برترین شهرهای دنیا در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی کسب چنین افتخاری را که با ناملایمات از ناحیه برخی نهادها به دست آمده برای نظام اسلامی ارزشمند دانست و از دولت و مجلس خواست فرصت به دست آمده را غنیمت شمرده و با حمایت‌های قانونی، گامی مؤثر در زمینه رفاه شهروندان بردارند.

مردم پایتخت بیشترین سهم را دارند

معاون شهردار تهران معرفی پایتخت کشورمان به‌عنوان یکی از برترین شهرهای جهان در زمینه گسترش حمل‌ونقل عمومی و انتخاب تهران به‌عنوان یکی از 5 شهر کاندیدای جایزه جهانی «توسعه حمل‌ونقل پایدار 2011» را یک موفقیت بزرگ در عرصه بین‌المللی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی درخصوص انتخاب تهران گفت: این مردم تهران هستند که بیشترین سهم را در انتخاب شهر خود به‌عنوان یکی از 5 شهر برتر جهان دارند و هر افتخاری که به مدیریت شهری تهران تعلق بگیرد، در حقیقت افتخار تک‌تک شهروندان تهرانی و متعلق به آنهاست. وی با اشاره به اینکه هر امکان جدیدی که در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی در چند سال اخیر ایجاد شده، مردم بلافاصله بیشترین استفاده را از این امکانات کرده‌اند، افزود: این استقبال بهترین مشوق مسئولان شهر در جهت توسعه هر چه بیشتر حمل‌ونقل عمومی به‌رغم همه محدودیت‌هایی است که در سال‌های اخیر مدیریت شهری با آنها مواجه بوده است.