گروه شهری: شهردار تهران گفت:قراراست گنبد، بارگاه و صحن سامرا بازسازی شود.

محمدباقر قالیباف تاکید کرد که هزینه این بازسازی نه از بودجه شهرداری که با کمک مردم ولایتمدار و متدین شهر تهران صورت می‌گیرد.

وی در مراسمی که به مناسبت اربعین حسینی در منطقه 19 شهر تهران برپا شده بود، افزود: کار بازسازی حرمین شریفین با سرعت و ظرف 6 تا 7 ماه صورت گرفته و تمام نیازهای آن مجموعه برطرف خواهد شد تا به مدد الهی آنجا را از غربت و مظلومیت درآوریم.

قالیباف در جمع عزاداران هیات مکتب العباس(ع) واقع در منطقه 19به سفر اخیرش به سامرا و وضعیت تاثربرانگیز و غریبانه حرمین شریفین عسکریین بعد از بمب‌گذاری اشاره کرد و گفت: این حق نیست درحالی‌که ما هرچه داریم به برکت وجود امام زمان (عج) است، قبور مطهر پدر، مادر، پدربزرگ و عمه امام زمان (عج) در آن وضعیت مظلومیت و غربت باشد. شهردار تهران افزود: حتما فرصتی تاریخی برای ما و مردم شهر تهران است که این حرمین شریفین را به بهترین شکل ممکن بازسازی کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که فرمودند نهضت ما ریشه در فرهنگ امام حسین(ع) و کربلا دارد و این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، افزود: انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ریشه در این مکتب دارند، عاشورا درس چگونه‌مردن را به ما می‌آموزد و البته این درس تنها در میدان جنگ قابل اجرا نیست بلکه اوج آن در میدان جنگ است که شهید باکری‌ها، همت‌ها، شکورزاده‌ها، تجلایی‌ها و... و شهدای خطه آذربایجان که من نیز با آنها همسنگر بودم، به‌خوبی آن را به منصه ظهور گذاشتند. قالیباف تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری می‌فرمایند که یاد، نام و ذکر شهدا کمتر از خود شهادت نیست، این موضوع ریشه در همین فرهنگ اربعین دارد.