گروه اقتصادی: ثبت‌نام یک میلیون نفر از افراد صنفی کم‌درآمد برای قرارگرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی از شنبه آغاز می‌شود.

رئیس مرکز بازرگانان و اصناف کشور با بیان این مطلب به همشهری گفت: افراد صنفی کم‌درآمد می‌توانند ازشنبه با مراجعه به مجامع امور صنفی و اتحادیه‌ها نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.حسن رادمرد ادامه داد: طبق توافق وزارت رفاه و تامین اجتماعی و وزارت بازرگانی، 800 هزار نفر از اصناف کم‌درآمد می‌توانند با پرداخت 17درصد از حق بیمه کارفرمایی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

وی با اشاره به پرداخت 10درصد باقیمانده حق بیمه این افراد توسط دولت افزود: براساس همین توافق 200 هزار نفر از رانندگان آژانس می‌توانند با پرداخت13.5  درصد از حق بیمه کارفرمایی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند. رادمرد سهم قابل پرداخت دولت از حق بیمه رانندگان آژانس را13.5 درصد اعلام کرد و گفت: افراد واجد شرایط می‌توانند از امروز با مراجعه به اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی نسبت به ثبت‌نام و تکمیل پرونده اقدام کنند تا با ارسال مدارک به سازمان تامین اجتماعی از اسفند ماه تحت پوشش قرار گیرند.

وی داشتن پروانه کسب را یکی از شرایط ثبت نام دانست و ادامه داد: امیدواریم با اجرای این طرح واحدهای بدون پروانه کسب نیز نسبت به کسب پروانه اقدام کنند. به گفته رئیس مرکز امور بازرگانان و اصناف کشور، رئیس‌جمهور 3 سال پیش در دیدار با اصناف وعده پوشش بیمه‌ای را به این قشر داد که با توجه به عدم‌تامین اعتبار، منتفی شد و اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها فرصتی شد تا این وعده دولت از محل منابع اجرای این قانون عملی شود.