همشهری آنلاین: دونده کم‌توان ذهنی ایران نخستین مدال طلای کشورمان در مسابقات جهانی دوومیدانی معلولین جهان را کسب کرد.

به گزارش فارس، در آخرین روز از رقابت‌های دوومیدانی معلولین جهان در نیوزلند، ورزشکاران کشورمان در سه رشته با حریفان خود روبرو شدند که در فینال دوی 1500 متر مردان کلاس T20 (کم‌توان ذهنی) پیمان نصیری با زمان 3 دقیقه و 57 ثانیه و 13 صدم ثانیه از خط پایان گذشت و نخستین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را کسب کرد.

در پرتاب نیزه کلاس F13 نیز سیدعرفان حسینی با پرتابی به میزان 61 متر و 48 سانتی‌متر با وجود جابه جایی رکورد جهان به میزان 2 متر که در پارالمپیک آسیایی گوانگجو توسط خودش ثبت شده بود، مدال نقره این مسابقات را از آن خود کرد. ژو پنگ کای با 61 متر و 80 سانتی متر از چین در این رشته قهرمان شد و مدال برنز هم به میلوس از صربستان رسید.

پیش از این و در روزهای قبل این رقابت‌ها جواد حردانی در پرتاب نیزه کلاس F38 به مدال نقره رسیده بود. جلال خاکزادیه نیز در پرتاب دیسک نشسته، جواد حردانی در پرتاب دیسک ایستاده کلاس F38، فرزاد سپهوند در پرتاب دیسک کلاس F44، احمدرضا کاظمی هم در دوی 200 متر کلاس T13 (کم‌بینایان) موفق به کسب مدال برنز شده بودند.

بدین ترتیب تیم ملی ایران که با 10 ورزشکار، عازم رقابت‌های جهانی شده تا کنون موفق به کسب 1 نشان طلا، 2 نقره و 4 مدال برنز شده است.

رقابت‌های جهانی دوومیدانی معلولین، از 2 تا 9 بهمن‌ماه در ورزشگاه "کویین الیزابت پارک " کرایست چرچ نیوزلند برگزار می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین