به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این آزادراه حلقه ارتباط شرق تهران با شمال کشور است.
این آزادراه به طول ٢٣ کیلومتر همراه با ٥ کیلومتر بزرگراه و بیش از ٣ کیلومتر پل بزرگ و ٤ تونل به طول ٥/٥ کیلومتر احداث شده است، ٣٢ درصد از هزینه اجرایی این آزادراه از سوی بانک مسکن، ١٨ درصد از سوی شرکت عمران شهر جدید پردیس، ٣٠ درصد از سوی وزارت راه و ٢٠ درصد از سوی سازمان توسعه راههای ایران تامین شده است.
بر اساس این گزارش با بهرهبرداری از این آزادراه سالیانه بیش از ٥ میلیون لیتر در مصرف سوخت وسایل نقلیه عبوری این مسیر صرفه جویی میشود که این معادل ٥٠ درصد از مصرف سوخت در جاده قدیم است،
همچنین حداکثر سرعت تردد در آزادراه تهران پردیس به ١٢٠ کیلومتر در ساعت میرسد و این رقم ٥٠ درصد بیش ار حداکثر سرعت تردد در جاده قدیم است.
مدت زمان عبور وسیله نقلیه در آزادراه تهران پردیس ١٣ دقیقه است و این زمان برای جاده قدیم حدود ٣٠ دقیقه است.
بر اساس این گزارش در مراسم افتتاح این آزادراه، وزیر راه، استاندار تهران و تعداد دیگری از مقامات رییسجمهور را همراهی میکردند.