گروه اقتصادی: با صرفه جویی مشترکان و قطع گاز مراکز دولتی و پرمصرف مشکل تأمین گاز مشترکان در کشور برطرف شده است و با ادامه همکاری مردم و مصرف مناسب انتظار می‌رود درصورت شدت نیافتن سرما مشکل سوخت مصرفی در مناطق مختلف کشور برطرف شود.

سید رضا کسایی زاده مدیرعامل شرکت ملی گاز در گفت و گو با همشهری ضمن  تشکر از همکاری مردم تأکید کرد : مشکل تأمین گاز بطور عمده به دلیل همکاری مردم رفع شده است.

وی تأکید کرد: مصرف کل گاز خانگی  در روز جمعه 339میلیون متر مکعب بود ه که نسبت به سال قبل حدود15 درصد رشد داشته است. در روز پنج شنبه نیز میزان  مصرف  خانگی به بیش از360 میلیون متر مکعب رسید که این میزان نسبت به سال قبل 21درصد رشد داشته است که بیشترین میزان مصرف خانگی در هفته گذشته بود.

وی باردیگر از مردم درخواست کرد با مشارکت و هماهنگی در این زمینه و مصرف مناسب از قطع گاز مصرفی در مناطق سردسیر کشور جلوگیری کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز در حال حاضر کل تولید گاز در کشور معادل 414 میلیون متر مکعب است و بخشی از این تولید به مصارف ضروری مثل پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی می‌رسد و برای صنایعی مانند سیمان که امکان مصرف دوگانه سوخت دارند گاز قطع شده است.

وی یک عامل موثر در کاهش مصرف را قطع گاز سازمان های دولتی دانست و گفت : تلاش برای راه اندازی این پالایشگاه ادامه دارد ولی هنوز تولید این پالایشگاه وارد شبکه گاز کشور نشده است و دلیل آن بروز مشکلات پیش بینی نشده فنی بوده است.

به گزارش همشهری ،درصورت راه اندازی یک واحد از پالایشگاه پارسیان ظرفیت کنونی تولید گاز کشور به روزانه 424 میلیون متر مکعب افزایش می یابد.