تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۸

مردان پرویز مظلومی، یکشنبه در شرایطی مقابل استیل‌آذین قرار می‌گیرند که پیش‌تر سرمربی استقلال خطاب به علی پروین گفته بود او دربی سال 62 را هیچ‌وقت فراموش نخواهد کرد.

مظلومی به گل خود در این مسابقه اشاره کرده و به نوعی برای رئیس سازمان فوتبال استیل‌آذین کری‌خوانی کرده بود.
البته استقلال برای مسابقه امروز، وضعیت بهتری دارد. تیم پنجم جدول یکی از مدعیان قهرمانی به حساب می‌آید ولی استیل‌آذین، تیم بحران‌زده نیم‌فصل اول قعرنشین است. پرویز مظلومی در این باره می‌گوید: «ما برابر استیل‌آذین به رده این تیم در جدول نگاه نمی‌کنیم و تنها می‌دانیم استیل‌آذین، بازیکنان خوب و باتجربه‌ای دارد.

بی‌تردید آنها هم در تعطیلات لیگ تمام تلاششان را برای بهتر شدن و پیشرفت انجام داده‌اند. استقلال تنها برای کسب هر 3 امتیاز به میدان خواهد رفت.» سرمربی استقلال ادامه می‌دهد: «به هر شکل ما نقاط ضعف و قوت حریف را کاملا می‌شناسیم و بارها در تمرینات روی آن کار کرده‌ایم که امیدوارم به نتیجه لازم برسیم.»

استقلال در این مسابقه، امید روانخواه، محمد محمدی و مجتبی جباری را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. البته هوار محمد هم می‌توانست در این مسابقه یکی از بازیکنان استقلال باشد. مظلومی نمی‌خواهد درباره غیبت‌های ملی‌پوش عراقی صحبت کند ولی درباره عملکرد یورگن گده می‌گوید: «فعلا از عملکرد او راضی‌ام و به مرور آشنایی بیشتری به نحوه کارش پیدا می‌کنم. همچنین او قبلا در فوتبال ایران کار کرده و شناخت کافی از فوتبال ایران دارد که این در کار ما هم مفید است.»

استیل‌آذین که در تعطیلات لیگ سعی کرده به شرایط مطلوبی دست پیدا کند، دیگر از وجود بازیکنی مثل علی کریمی بهره‌مند نخواهد بود. کریمی از استیل‌آذین جدا شده و در حال حاضر عضو تیم شالکه است. این موضوع برای استقلال می‌تواند خوشایند باشد. محمد خاکپور اما نگران این است که نبود علی کریمی روی تاکتیک تیمش تاثیر منفی بگذارد.

سرمربی استیل‌آذین می‌گوید: «حضور او در آلمان و بوندسلیگا باعث افتخار من و باشگاه استیل‌آذین است. قطعا نبود او به تیم ما صدمه می‌زند؛ چراکه همه تیم‌ها به بازیکنی نظیر کریمی نیاز دارند. در مجموع امیدوارم او در آلمان موفق باشد.» با وجود این، کریمی یک بازیکن حاشیه ساز در استیل‌آذین محسوب می‌شد؛ بازیکنی که معمولا با مربیان این تیم اختلاف داشت و احتمالا به همین دلیل بهتاش فریبا، مربی استقلال تاکید می‌کند: «نمی‌دانم نبود علی کریمی در تیم استیل‌آذین به سود ماست یا به ضرر ما.»

به غیر از این، استیل‌آذین در مسابقه حساس امروز، مهرزاد معدنچی و سیاوش اکبرپور را هم به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. خاکپور درباره این دو بازیکن می‌گوید: «متأسفانه به‌دلیل مصدومیت نتوانستیم از معدنچی و اکبرپور در اردوی ترکیه استفاده کنیم ولی خوشبختانه در حال بهبودی هستند و اگر همین روند را دنبال کنند به‌زودی می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.»

علی پروین، بدون اشاره به بازیکنانی که نمی‌توانند استیل‌آذین را مقابل استقلال همراهی کنند، می‌گوید: «استقلال تیم خطرناکی است. بازیکنان ما کار دشواری در پیش دارند اما باید بدون توجه به نام حریف فقط به کسب 3 امتیاز فکر کنند. امیدوارم بچه‌ها بروند داخل زمین و با تمام تلاش و کوشش خود به هدف اصلی تیم استیل‌آذین یعنی برد و کسب 3 امتیاز برسند چون پتانسیل و لیاقت بالایی دارند.»

او ادامه می‌دهد: «با درخواست کادر فنی، اردو‌های بسیار خوبی را در خارج از کشور و سپس در ایران برگزار کردیم و باید اعلام کنم که بچه‌ها پیشرفت بسیار خوبی را نسبت به نیم‌فصل اول داشته‌اند. بچه‌های ما بعد از چند شکست به لحاظ روانی خیلی دچار مشکل شده بودند و به همین دلیل وقتی در نیم‌فصل اول گل می‌خوردند همه چیز را تمام شده می‌دیدند.» مسابقه رفت 2 تیم با تساوی 2-2 به پایان رسید؛ آیا مسابقه امروز برنده‌ای خواهد داشت؟

شهرداری تبریز - مس؛ ساعت 15

مس کرمان که رکورد نباختنش پس از 178 روز مقابل ذوب‌آهن شکست، این بار هم در دیداری خارج از خانه مقابل شهرداری تبریز به میدان می‌رود. کیوان امرایی و ساکت الهامی (مربی مس) محرومان مس در این بازی خواهند بود. ‌اما شهرداری تبریز در نیم‌فصل دوم به‌دنبال ماندن در لیگ یازدهم است. این تیم سعید دقیقی، بهترین گلزن خود و همچنین ابراهیم ابرقویی را در اختیار ندارد. ‌