تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۷

همزمان با هفتمین روز ایام‌الله دهه مبارک فجر، بخش غربی خط4 متروی تهران امروز به ایستگاه آزادی می‌رسد.

 امروز طی مراسمی این ایستگاه با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد و قطارهای مترو با سرفاصله 9 دقیقه در آن شروع به فعالیت خواهند کرد. بخش غربی خط 4 متروی تهران که میدان انقلاب اسلامی را به میدان آزادی متصل می‌کند، در یکی از پررفت‌وآمدترین معابر تهران به بهره‌برداری می‌رسد. براساس این گزارش، این مسیر به طول 6 کیلومتر شامل 5ایستگاه زیرزمینی به همراه 5هواکش است که با صرف 24کیلومتر ریل، 12کیلومتر داکت، 20هزار قطعه تراورس بتنی و نصب 3‌دستگاه سوزن و تجهیزات برق‌رسانی، 3 ایستگاه از 5 ایستگاه آن به اتمام رسیده و امکان افتتاح آن فراهم شده است.


این گزارش می‌افزاید با راه‌اندازی این قسمت از پروژه که به‌منظور ایجاد کمترین مزاحمت برای اهالی محل و نیز جریان ترافیک عبوری اغلب با روش زیر زمینی احداث گردیده، 85 درصد خط 4 متروی تهران در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. گفتنی است، خط 4 متروی تهران به طول 21 کیلومتر و با 19 ایستگاه از مجاورت ایستگاه اکباتان در خط 5 آغاز شده و پس از عبور از شهرک اکباتان، ‌میدان و خیابان آزادی، میدان و خیابان انقلاب اسلامی و خیابان پیروزی به میدان شهیدکلاهدوز در منطقه افسریه ختم می‌شود.

هر ماه یک ایستگاه

مدیرعامل شرکت مترو پیش‌تر گفته بود: با توسعه خط 4، مسافران می‌توانند در مسیر کلاهدوز تا میدان آزادی از مترو استفاده کنند.محسن هاشمی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبرافزود: ایستگاه‌های بعدی این خط در ماه‌های آینده، هرماه یک ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل مترو با اشاره به ورود ناوگان جدید مترو به بندرعباس گفت: 7 رام قطار جدید حدود 15روز گذشته وارد گمرک بندرعباس شده که به‌علت کمبود اعتبار تاکنون ترخیص نشده است.هاشمی افزود: این قطارها شامل 3 قطار با 7 واگن آلومینیومی ساخته شده و آماده و تجهیزات 4 قطار فولادی است که باید در کشور مونتاژ شود.