کریم اعظمی: معاوضه سیاوش اکبرپور که ساز جدایی از استقلال سر داده است با آرش برهانی، مهاجم النصر یک اتفاق مهم است.

اتفاقی که شاید در آینده‌ای نزدیک شکلی عملی به خود بگیرد. سیاوش با استقلال  به بن‌بست رسیده و همین شرایط برای آرش هم به وجود آمده است، پس امکان اینکه اتفاقات جدیدی بیفتد،‌ بسیار زیاد است.

 حضور در لیگ امارات بهترین راه برای اکبرپور است تا از محرومیت 10 جلسه‌ای کمیته انضباطی فرار کند و برای مدتی هم از فوتبال ایران دور باشد. البته این  که اکبرپور به خواسته‌اش برسد به راحتی امکان‌پذیر نیست چون او تا پایان فصل با استقلال قرارداد دارد و با این شرایط این باشگاه استقلال است که باید در خصوص وضعیت مهاجمش تصمیم‌گیری کند.

استقلالی‌ها پس از محرومیت 10 جلسه‌ای اکبرپور در واکنشی عجیب حکم کمیته انضباطی را مورد تأیید قرار دادند و این نشان می‌دهد که آنها هم تمایلی برای حفظ سیاوش ندارند. البته استقلال به راحتی با جدایی اکبرپور کنار نمی‌آید، آنها که در حال حاضر بیشتر از گذشته سنگینی مشکلات مالی را روی دوش خود احساس می‌کنند بی‌میل نیستند که با فروش اکبرپور مبلغ قابل توجهی را به دست آورند.

 البته نگرانی استقلالی‌ها از این است که به این راحتی نمی‌توانند مهاجم دلخواه خود را انتخاب کنند ولی پول خوبی که بابت انتقال اکبرپور نصیب آنها می‌شود،‌ این امکان را به باشگاه می‌دهد تا برای نیم‌فصل دوم و حضور در لیگ قهرمانان آسیا یک مهاجم خوب را به خدمت بگیرند.

حضور در لیگ امارات و یا قطر گزینه‌ای خوب برای اکبرپور محسوب می‌شود تا استقلالی‌ها هم بابت انتقال او مبلغ قابل توجهی را به دست بیاورند ولی آرش برهانی استقلالی‌ها را با معادله‌ای جدید و البته مبهم مواجه خواهد کرد.

استقلالی‌ها چند ماهی است که برهانی را به صورت قرضی می‌خواهند تا مشکل گلزنی خود را در لیگ قهرمانان به حداقل برسانند ولی این احتمال وجود دارد که آرش قراردادش را با باشگاه النصر فسخ کرده و با بازگشت به فوتبال ایران پیراهن استقلال را بر تن کند. برهانی توقعات مسئولان باشگاه النصر و راینرهولمان آلمانی را برآورده نکرده و حتی النصری‌ها چند هفته پیش می‌خواستند همکاری خود را با آرش قطع کنند.

این موضوع اما در حال حاضر شکل جدی‌تری به خود گرفته است و این احتمال وجود دارد که باشگاه النصر قراردادش را با برهانی فسخ کند. النصر راضی به ادامه همکاری با آرش برهانی نیست و این در حالی است که باید حق و حقوق او را پرداخت کند، در طرف مقابل سیاوش هم چنین شرایطی در استقلال دارد. این مسائل چنین احتمالی را به وجود آورده تا استقلالی‌ها با مسئولان باشگاه النصر وارد مذاکره شوند تا اکبرپور را با برهانی معاوضه کنند.

البته در این میان رضایت باشگاه پاس هم یک موضوع مهم به شمار می‌آید چون آرش به صورت قرضی از پاس به النصر رفته و معاوضه او با اکبرپور با رضایت باشگاه پاس امکان‌پذیر خواهد بود. برهانی و اکبرپور در شرایطی مشابه قرار گرفتند البته با خواسته‌ای متفاوت.  آرش پس از تجربه دورانی تلخ در النصر خواهان بازگشت به فوتبال ایران است و اکبرپور هم با توجه به شرایط به وجود آمده فقط به این فکر می‌کند که در خارج از ایران فوتبالش را ادامه دهد.  در این خصوص مدیر برنامه‌های اکبرپور و برهانی مذاکراتی را با سه باشگاه النصر، استقلال و  پاس انجام خواهد داد تا در صورت فراهم شدن شرایط این دو بازیکن با یکدیگر معاوضه شوند.

تمامی این اتفاقات اما در حال حاضر حالتی سکون به خود گرفته است چون این امیرقلعه‌نویی مدیر سازمان فوتبال استقلال است که در خصوص وضعیت سیاوش اکبرپور مهمترین نقش را ایفا خواهد کرد. امیر که به دلیل سفر حج کمی از جریان اتفاقاتی که در این چند هفته افتاد به دور بود با بازگشت به ایران اطلاعات لازم را در خصوص وضعیت سیاوش اکبرپور به دست آورد و طبق آخرین اخبار او در تلاش است تا شرایط را برای ماندن سیاوش فراهم کند.

اگر اکبرپور در استقلال بماند 10 هفته قادر به همراهی تیمش نخواهد بود ولی قلعه‌نویی که رابطه خوبی با مسئولان فدراسیون فوتبال دارد شاید شرایط را تغییر دهد. حتی این موضوع هم مطرح شده که اکبرپور خودش جلسه‌ای را با شاه‌حسینی برگزار خواهد کرد تا خواستار کاهش محرومیتش شود. با این شرایط شاید امکان ماندن اکبرپور در استقلال فراهم شود ولی خود او تمایل چندانی برای ماندن ندارد و می‌خواهد در خارج از ایران فوتبالش را ادامه دهد.

اکبرپور: به استقلال بدهکار نیستم
سیاوش اکبرپور در گفت‌وگو با همشهری ورزشی با اشاره به شرایط فعلی‌اش می‌گوید: "من از استقلال به همه چیز رسیدم و گذشته‌ام را فراموش نمی‌کنم ولی وجدانم راحت است که به استقلال مدیون و بدهکار نیستم. هیچ وقت برای تیمم کم‌فروشی نکردم و در صورت جدایی وجدانم راحت است." وی  در خصوص احتمال جدایی‌اش از استقلال گفت: "تنها من تصمیم‌گیرنده نیستم و این موضوع باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد ولی گذشت زمان همه چیز را مشخص می‌کند."

مهاجم استقلال که مدتی است به بداخلاقی و ایجاد حاشیه متهم شده حالا در دوراهی ماندن در استقلال و رفتن به لیگ امارات قرار گرفته است. این تصمیم امیر قلعه‌نویی است که وضعیت سیاوش را روشن خواهد کرد ولی اکبرپور در دلش می‌گوید: "می‌خواهم بروم، امیر تو هم رضایت بده."

 ممکن است به زودی خبری مبنی بر معاوضه آرش‌برهانی و سیاوش اکبرپور منتشر شود. البته استقلال در این صورت مبلغی را به تیم اماراتی پرداخت نمی‌کند و در عوض آرش ‌برهانی را هم در اختیار می‌گیرد. البته پاسی‌ها که هنوز تصمیم گیرنده اصلی انتقال برهانی هستند برای اینکه این بازیکن را در اختیار بگیرند نیاز به پرداخت حدود 300 هزاردلار دارند. از سوی دیگر ممکن‌است، سیاوش به تیمی غیر از النصر برود و آنگاه آرش اجازه پیوستن به پرسپولیس را هم داشته باشد، علاوه بر استقلال و پاس.