گروه اجتماعی: با تشکیل کمیته‌ای مشترک، برنامه انتقال آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای از وزارت آموزش و پرورش به وزارت علوم کلید خورد.

وزیر آموزش و پرورش در این‌باره اعلام کرد: با توجه به ماده 19 قانون برنامه پنجم توسعه، همه دانشجویان آموزش و پرورش به مجموعه وزارت علوم منتقل می‌شوند.حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه برنامه پنجم توسعه ابلاغ‌شده و اکنون قانون است، گفت: یک ماه قبل نامه‌ای برای وزیر علوم ارسال کردیم و در حال حاضر کارها برای انتقال دانشجویان به وزارت علوم به‌صورت هماهنگ در دست انجام و امکانات انتقال ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از انتقال آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: به‌زودی سایر جزئیات مربوط به پذیرش دانشجویان فنی و حرفه‌ای در وزارت علوم نیز مشخص می‌شود. ابوالفضل حسنی در گفت‌وگو با مهر، در مورد تشکیل کمیته مشترک گفت: کمیته مشترکی تشکیل شده و هفته آینده جلسه‌ای درخصوص بررسی انتقال و جزئیات اجرای این طرح برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه به‌طور قطع بحث انتقال دانشجویان آموزش و پرورش به وزارت علوم عملیاتی می‌شود، گفت: مقررشده تا آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای درون دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی شکل بگیرند و زمانی که این ادغام صورت بگیرد دیگر آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای نخواهیم داشت.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی افزود: روش پذیرش دانشجو در این زمینه هنوز مشخص نشده است و در جلسه آینده بررسی می‌شود که مکان‌های فیزیکی و روش پذیرش دانشجوی فنی و حرفه‌ای به چه صورت خواهد بود. وزیر آموزش‌و‌پرورش نیز در مورد دانشجویان مراکز فنی و حرفه‌ای گفت: تمام کسانی که قبلا از طریق آزمون‌های آموزش و پرورش قبول شده‌اند، در بهمن ماه جذب شدند و اکنون در حال تحصیل هستند.

وی تعداد دانشجویان جذب‌شده را 35‌هزار نفر در دوره کاردانی اعلام کرد و گفت:‌ بیش از هزار نفر نیز در مقطع کاردانی به کارشناسی جذب شده‌اند و حتی 20‌درصد بیش از آنچه براساس قانون سال1387 بر عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شده بود، جذب کردیم.