گروه شهری: مدیرکل حریم شهرداری تهران از تهیه طرح ایجاد کمربند سبز تا پایان بهمن ماه خبر داد و گفت:

این طرح با هدف صیانت از حریم کلانشهر تهران و همچنین جلوگیری از تصرفات غیرقانونی توسط افراد سودجو و هرگونه ساخت‌وساز مغایر با منافع حریم در دستور کار قرارگرفته است. سید صباح‌الدین متقی افزود: براساس توافقی که با سازمان‌های ذیربط در بخش حریم تهران انجام شد، مقرر شد تا طرح ایجاد کمربند سبز پایتخت تا پایان بهمن تکمیل و برای تصویب و تامین بودجه ارائه شود.

وی تصریح کرد: براساس این طرح کمربند سبز تهران ابتدا در شعاعی به قطر 5کیلومتر و در 3 فاز دیگر تا 20کیلومتر ایجاد می‌شود و در آن انواع مجموعه‌های فضای سبز تفریحی، ورزشی و گردشگری ایجاد می‌شود. او افزود: این طرح با هدف صیانت از حریم کلانشهر تهران و همچنین جلوگیری از تصرفات غیرقانونی توسط افراد سودجو و هرگونه ساخت و ساز مغایر با منافع حریم در دستور کار قرارگرفته است.

متقی در ادامه با اشاره به طرح امکان‌سنجی درخصوص نیازهای مناطق دارای حریم گفت: با نظرسنجی و استفاده از اطلاعات نهادهای مردمی و کارشناسان و استادان حوزه‌های گردشگری، ورزشی و تفریحی، شهرداری تهران قصد دارد تا با برنامه‌ریزی بتواند از پتانسیل‌های موجود در محدوده حریم پایتخت به بهترین نحو ممکن استفاده کند.