همشهری آنلاین: 22 نقاشی دیواری به مناسبت دهه فجر درپی تفاهم‌نامه بنیاد شهید و سازمان زیباسازی، برای اجرا در تهران به تصویب رسید.

به گزارش مهر،غلامعلی طاهری نقاش، مشاور هنری مرکز هنرهای تجسمی و از اعضای شورای هنری بنیاد شهید و امور مستضعفان در مورد تصویب 22 نقاشی دیواری در تهران گفت: بنیاد شهید و سازمان زیباسازی به عنوان متولیان نقاشی دیواری هفته گذشته جلسه مشترک برگزار کردند و در این زمینه به رایزنی و گفتگو پرداختند.

وی در مورد جزئیات این جلسه اظهار کرد: من به عنوان یکی از اعضای شورای هنری بنیاد شهید در این نشست حضور داشتم. هر دو نهاد به توافق رسیدند تا کارهای مشترکی انجام دهند و به همین دلیل توافقنامه‌ای امضا شد که درپی آن 22 طرح برای اجرای روی دیوارهای تهران برگزیده شد.

طاهری در مورد این طرح‌ها عنوان کرد: نقاشی‌های دیواری به تصویب رسیده با مضامین ایثار، شهادت، پیروزی و ... هستند که قرار است به سفارش بنیاد شهید و هنرمندان برجسته کشور اجرا شوند.

وی افزود: در همین جلسه از سوی بنیاد شهید پیشنهاد کردیم که آثار نقاشی دیواری به صورت یکپارچه و متمرکز اجرا شوند و اگر طرحی از طرف هنرمندی به تصویب رسید، اجرا و نظارت اجرا هم با خود همان هنرمند باشد.

طاهری همچنین اظهار امیدواری کرد که این اقدام می‌تواند به مرور از بهم ریختگی و نابسامانی نقاشی‌های دیواری در آینده جلوگیری کند تا طرح‌هایی که توسط هنرمندان برجسته ارائه می‌شوند، برای اجرا به دست افراد غیرحرفه‌ای سپرده نشود.