گروه شهری: همزمان با روزهای پایانی دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن، مدیریت شهری تهران با اعلام آمادگی کامل ناوگان حمل‌ونقل عمومی و نیز درنظر گرفتن برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در خدمت شهروندان خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام آمادگی کامل ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت به‌منظور حضور میلیونی مردم تهران در مراسم راهپیمایی بزرگ یوم‌الله 22 بهمن، گفت: مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی، آماده نقل‌و‌انتقال انبوه شهروندان تهرانی به این مراسم هستند.

سید جعفر تشکری هاشمی افزود: مترو با به ‌کارگیری تمام امکانات و ظرفیت خود از ساعات ابتدایی صبح تا ساعت 12 در تمامی ایستگاه‌های خطوط 1، 2، 4 و 5 متروی تهران به‌صورت رایگان در خدمت شهروندان خواهد بود.

متروی خط آزادی در خدمت راهپیمایان 22بهمن

وی با اشاره به اینکه در پایان مراسم نیز مترو برای بازگشت راهپیمایان به مبادی اولیه رایگان خواهد بود، اظهار کرد: به این منظور ایستگاه‌های میدان انقلاب اسلامی، ولیعصر، میدان فردوسی، دروازه‌ دولت، میدان آزادی، دانشگاه شریف و شهید نواب صفوی درنظر گرفته شده است. معاون شهردار تهران با تأکید بر افتتاح بخش غربی خط 4 متروی تهران در حد فاصل میدان انقلاب اسلامی و میدان آزادی همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر از سوی شهردار تهران، تصریح کرد: خوشبختانه با بهره‌برداری از خط 4 مترو در محور خیابان آزادی، این آمادگی وجود دارد که شهروندان با استفاده از این خدمت جدید مترو در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کنند.

خدمات‌رسانی رایگان اتوبوسرانی از 54 نقطه شهر

وی با بیان اینکه با توجه به شروع راهپیمایی از ساعت 9 صبح روز جمعه در میدان آزادی و برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران، ناوگان اتوبوسرانی تهران از ساعت 7:30 بامداد اقدام به سرویس‌رسانی می‌کند، اضافه کرد: به این منظور اتوبوس‌های شرکت واحد از تمامی میدان‌‌ها، پایانه‌ها، پارک‌سوارها و خطوط، اقدام به سرویس‌رسانی در مبادی ده‌‌‌گانه راهپیمایی می‌کنند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه برای بازگشت راهپیمایان به مبادی اولیه از طریق استقرار اتوبوس‌ها در 9 محور پیش‌بینی‌های لازم به عمل آمده و نیز شرکت واحد اتوبوسرانی از 54 نقطه شهروندان را به‌صورت رایگان به محل راهپیمایی منتقل می‌کند، افزود: به این منظور در مسیر خط‌یک تندرو با استفاده از اتوبوس‌های این خط و خط 3تندرو، میدان‌های انقلاب اسلامی، فردوسی و امام‌حسین‌(ع) و چهارراه خاقانی و چهارراه تهرانپارس پیش‌بینی شده و اتوبوس‌های خط 2 تندرو را نیز برای میدان‌‌های شمشیری، رازی، محمدیه، قیام، خراسان، شوش و نیز پایانه خاوران، اتابک و شهید محلاتی درنظر گرفته‌ایم.

معاون شهردار تهران، میدان‌‌های راه‌آهن و ابوذر و خیابان‌های جلیلی، نازی‌آباد و خانی‌آباد را از جمله محل‌هایی اعلام کرد که با استفاده از اتوبوس‌های خط 4 تندرو نسبت به جابه‌جایی مسافران اقدام می‌کنند و اظهار کرد: خلیج‌فارس، شهرک حضرت ولی‌عصر (عج)، یافت‌آباد، شاد‌آباد، فردوس و تهرانسر و نیز کارگر شمالی، صادقیه، شهر آرا، کوی نصر، اسدآبادی، شهران، شهر زیبا، کن، پونک و جنت‌آباد از دیگر مبادی سرویس‌رسانی هستند.

وی با اشاره به حرکت اتوبوس‌ها از میدان‌های شهرری، 13 آبان، دولت‌آباد، شوش و خزانه بخارایی، تصریح کرد: علاوه بر این از میدان‌های تجریش، قدس، نوبنیاد، اختیاریه، شهدا، شهید کلاهدوز و 7 تیر و نیز لویزان و پیروزی نسبت به جابه‌جایی شهروندان اقدام می‌شود. تشکری هاشمی همچنین از خدمات‌ سازمان تاکسیرانی به راهپیمایان 22 بهمن خبر داد و اضافه کرد: تعدادی از تاکسی‌های ون در این روز، افراد را از محل‌های فاقد خطوط اتوبوسرانی‌ و مترو به‌صورت رایگان به محل راهپیمایی منتقل خواهند کرد.

استقرار 50 غرفه فرهنگی در مسیر راهپیمایی 22بهمن

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اجرای 312 برنامه فرهنگی در طول دهه مبارک فجر از سوی شهرداری تهران گفت: در روز 22 بهمن 50 غرفه فرهنگی در ایستگاه‌های شهرداری تهران برای ارائه خدمات فرهنگی به راهپیمایان پیش‌بینی شده است. سید محمد هادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با اشاره به اقدامات فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ایام‌الله دهه فجر، ابراز داشت: در این ایام، شهرداری اقدامات گسترده‌ای را در شهر انجام داده که تبلیغات محیطی شهر، نصب پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران به‌صورت گسترده و برقراری ایستگاه‌های فرهنگی در مسیر راهپیمایی بخشی از آنهاست. وی افزود: در جلسه با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تمامی برنامه‌های فرهنگی شهرداری تنظیم و مقرر شد تا به مرحله اجرا گذاشته شود.