همشهری‌آنلاین: مدیرعامل اپراتور سوم (تامین تلکام) گفت: برابر تعهدات در پروانه، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات نسل سوم سیمکارت، از سه ماه دوم سال 90 خواهد بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید ذبیح الله فیض آبادی افزود: سیم کارت های نسل سوم، خرداد سال 90 به بازار عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه به طور طبیعی شبکه‌های نسل سوم، شبکه‌های پهنای باند بالا روی سیم کارت است، گفت: انواع سرویس‌های ارزش افزوده در این شبکه‌ها ارائه می‌شود.

فیض آبادی افزود: با توجه به افزایش ظرفیت شبکه و پوشش کاملش برای سراسر کشور، برنامه‌ریزی کردیم در سال‌های مختلف، خدمات ارزش افزوده را ارائه دهیم.

وی گفت: برای سال نخست، تعدادی خدمات ارزش افزوده برنامه‌ریزی شده است که قبل از ارائه سیم کارت‌ها به بازار،اطلاع رسانی لازم به مردم خواهد شد.

فیض آبادی، مطالعه کامل بازار و بازاریابی را برای ارائه خدمات ضروری خواند و گفت: ویژگی مهم نسل سوم این است که پهنای باند بالایی را روی سیم کارت می‌توان ارائه کرد.

مدیرعامل اپراتور سوم با اشاره به اینکه انواع خدماتی که در محیط اینترنت قابل عرضه است، به صورت موبایل و سیار روی تلفن همراه امکان عرضه آن وجود خواهد داشت، افزود: به عنوان نمونه، خدمات بانکداری روی تلفن همراه است، پرداخت و یا کیف الکترونیکی، ارائه خدمات درمانی بر شبکه موبایل، ارائه خدمات آموزشی مبتنی بر شبکه موبایل ، امکان تماس تصویری و تلویزیون موبایل و بسیاری از سرویس های متنوع، روی این شبکه ارائه خواهد شد.

فیض آبادی با بیان اینکه هم سرویس‌ها باید تعریف و هم محتوای لازم باید تولید شود، گفت: به تدریح که ظرفیت شبکه افزایش می‌یابد، کارکرد آن عمومی تر می‌شود و فرهنگ‌سازی لازم درباره آن صورت می‌گیرد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سرویس‌های مختلف به تدریج عرضه خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین