همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: مردم نگران افزایش قیمت بلیت‌های مترو نباشند، یارانه بلیت مترو سال آینده افزایش می‌یابد و میزان افزایش آن بستگی به بودجه سال آینده دارد.

به گزارش ایسنا، مصطفی محمد نجار که در حاشیه مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداریها در جمع خبرنگاران سخن می گفت، ضمن بیان خبر فوق اظهار داشت: یارانه بلیت مترو طبق قانون مشخص شده که بخشی از آن پرداخت شده است و بقیه آن را نیز طبق بودجه تعیین شده، پرداخت خواهد شد.

 وی تاثیر بر پائی نخستین دوره نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداریها را در ارتقای سطح مدیریت شهری کشور مثبت ارزیابی نمود و گفت: این نمایشگاه محل مناسبی برای تبادل افکار و اندیشه‌ها، هم‌افزائی و تبادل اطلاعات و ایجاد خدمات بیشتر به شهرها و شهروندان است.

 وی با اشاره به حضور بیش از 100 شرکت خصوصی و 100 شهرداری در این نمایشگاه، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را ابتکار جدیدی در جهت ورود شهرداریها به عرصه‌های جدید از جمله پایدار کردن درآمدهای شهرداری‌ها و گسترش حمل و نقل عمومی برشمرد.

 وی، ‌اطلاع رسانی اقدامات و فعالیتهای شهرداریها به شهروندان و جامعه و آگاهی مردم از حقوق شهروندی خود و بالا بردن توقعات مردم از شهرداریها، فراهم شدن زمینه مشارکت مناسب مردم در طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری و انتقال تجربیات شهرداریها به یکدیگر را از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه ذکر کرد.

 وزیر کشور برپائی این نمایشگاه را فرصت خوبی برای ارتباط شرکتهای بخش خصوصی تولیدکننده خدمات و محصولات مدیریت شهری با شهرداریها بیان نمود و افزود: شهرداری‌ها باید بتوانند با بکارگیری فناوری‌های نوین و استفاده از تجربیات جدید، شهرهای سبز، ایمن، پاک و با نشاطی را برای شهروندان فراهم کنند.

 محمد نجار با بیان اینکه "شهرداری‌ها، نهاد مهمی در نهادینه سازی فرهنگ صرفه جویی در کشور هستند"، گفت: مدیران ارشد شهرداری‌ها باید برنامه‌های خود را به گونه ای مدیریت کنند که بتوانند هزینه‌ها را کاهش و بهره وری را افزایش دهند.

 وزیر کشور در خاتمه مچنین اظهار کرد: نمایشگاه‌های دستاوردهای شهرداری‌های کشور از این پس در شهرهای مختلف کشور و نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداریها از سال آینده به صورت گسترده تر در تهران برگزار خواهد شد.

 نمایشگاه جامع مدیریت شهری تا هشتم اسفندماه در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

منبع: همشهری آنلاین