همشهری آنلاین: فرمانده پلیس راه گیلان از وقوع حادثه‌ای مرگبار در پیچ شاه‌عباسی محور رودبار ـ رشت خبر داد.

  آشنایی با نکات ایمنی در رانندگی

سرهنگ غلامرضا سیِری در گفت‌و‌گو با ایسنا، در تشریح حادثه‌ای که امروز صبح (سوم فروردین) در محور اصلی رودبار به رشت رخ داد، گفت: این حادثه حدود 9 صبح و در منطقه‌ای به نام «پیچ شاه‌عباسی» در محور اصلی رودبار به رشت رخ داده است.

 وی افزود: در این حادثه یک دستگاه پژو آردی پلاک استان البرز از کرج به سمت رشت در حرکت بوده که در این پیچ خطرناک به دلیل سرعت غیرمجاز و لغزنده بودن مسیر به دلیل بارندگی، قادر به کنترل خودرو نبوده و به سمت راست جاده منحرف و به داخل تالاب حاشیه جاده سقوط کرد.

 فرمانده پلیس راه گیلان اضافه کرد: در این حادثه راننده و چهار نفر سرنشینان این خودرو که از یک خانواده بودند به داخل تالاب سقوط کردند و با وارونه شدن خودرو، قبل از سر رسیدن نیروهای امدادی در تالاب خفه شدند.

 سیری تصریح کرد: جاده‌ای که این حادثه در آن رخ داده، به دلیل نداشتن حفاظ ایمنی حاشیه راه ناقص بوده و هیچ مانعی بر سر راه سقوط این خودرو وجود نداشته، اما در نهایت علت اصلی این حادثه سرعت غیر مجاز و نبود کنترل خودرو گزارش شده است.

 فرمانده پلیس راه گیلان همچنین اضافه کرد: از ابتدای آغاز طرح نوروزی در جاده‌های این استان 55 فقره تصادف رخ داده که بر اثر این حوادث 66 تن مجروح و9  نفر نیز کشته شده‌اند که عمده این حوادث در جاده‌های فرعی و روستایی رخ داده است.

منبع: همشهری آنلاین