همشهری آنلاین: در جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین، اعضای شورا تاکید کردند: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها بر اولویت بندی مسایل تاکید کرده‌اند، و با عنایت به نامگذاری سال جاری از جانب معظم‌له، اولویت سال جاری جهاد اقتصادی است و باید از سیاسی شدن فضای کشور جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین بر تمرکز کلیه فعالیت‌های کشور در این حوزه و اتخاذ آرایش جهادی در کشور تاکید کردند.

اعضا همچنین در این جلسه تاکید کردند:

- اولویت کشور جهاد اقتصادی است و تعامل مناسب و سازنده قوا در تحقق این مساله بسیار مهم است. دولت در این میان نقش بسیار مهمی دارد.

- اجرای موفق هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت این اطمینان را ایجاد کرده است که اجرای کامل طرح تحول اقتصادی به منظور اصلاح ساختار اقتصاد کشور با موفقیت به سرانجام خواهد رسید.

- تمرکز رویکرد فرهنگی دولت بر اصلاح فرهنگ عمومی متناسب با نامگذاری سال و همراهی رسانه‌ها به منظور ایجاد مطالبه عمومی از مسئولان مبنی بر تحقق شعار سال از مواردی است که به نظر می‌رسد ضروری است در اولویت قرار گیرد.

- همچنین رفع موانع فعالیت‌های اقتصادی برای فعالان اقتصادی کشور، تسهیل فرایند کسب و کار در کشور، توجه به ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در رونق اقتصادی کشور، جذب سرمایه گذاری‌های خارجی و ... از اولویت‌های سال جاری می‌باشد.

- مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی نیز از وظایف مهم قوه قضاییه خواهد بود.

همچنین مقرر گردید جلسه ماهانه آینده به این موضوع اختصاص یابد و نمایندگان دولت و بخش خصوصی مهمانان این جلسه باشند.

 

 

منبع: همشهری آنلاین