تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۹

نه میلیون متر از خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران در سال گذشته خط‌کشی شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک، سید جعفر تشکری هاشمی،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت : میزان خط‌کشی معابر شهری  با استناد به آمار سال 84 به طور متوسط 24 هزار و 657 متر در هر روز بوده‌است. خط‌کشی محوری معابر به عنوان وسیله‌ای تنظیم کننده و هشداردهنده نقش انکارناپذیری در کنترل و هدایت ترافیک ایفا می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تاثیر خط‌کشی در انتقال بخشی از اطلاعات، مقررات و هشدارها به راننده بدون این که توجه وی را از مسیر منحرف کند، افزود: خط‌کشی اصولی، ظرفیت معابر را از طریق تنظیم صحیح جریان ترافیک افزایش می‌دهد.در ساعات شب و در شرایط نامساعد جوی، خط‌کشی‌ها با خاصیت بازتابش(Delineation) به تامین ایمنی معابر کمک می‌کنند.

معاون شهرداری تهران با تاکید بر هزینه‌هایی که صرف اجرا و نگه‌داری خط‌کشی معابر می‌شود، خاطرنشان ساخت: عملیات خط‌کشی با توجه به تراکم ترافیک در ساعات روز، در ساعات شب و هنگامی که شهروندان عمدتا در خواب و استراحات به سر می‌برند انجام می‌شود.

تشکری هاشمی در پایان عدم عبور از روی مسیرهای خط‌کشی شده را موجب افزایش ماندگاری آن‌ها دانست و گفت: از شهروندان انتظار می‌رود با حرکت میان خطوط ضمن رعایت قانون، در نگهداری خط‌کشی معابر با خدمت‌گزاران خود در شهرداری تهران همکاری کنند.

برچسب‌ها