رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به رویکرد جشنواره فیلم شهر مبنی بر شهر انسانی برای انسان شهری، گفت: این رویداد الگویی مناسب از شهری انسانی را به شهروندان و مدیریت شهری ارائه می‌کند و تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ شهرنشینی دارد.

به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره فیلم شهر، امیر خوراکیان به اهمیت برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: سینما به‌دلیل آنکه برآیند هنرهای مختلف است، تاثیر بیشتری بر مخاطبان می‌گذارد، از این‌رو می‌توان از ظرفیت‌های این هنر- رسانه در پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده کرد. این مقام مسئول در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: ارتقای فرهنگ شهرنشینی تاثیر بسزایی در اداره شهر از سوی مدیران شهری دارد؛ بنابراین مقوله فرهنگ بیش از گذشته باید مورد توجه مدیران شهری قرار‌گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یادآورشد: توسعه فرهنگ شهری همچنین در تبیین سرنوشت فضاهای کالبدی شهر چون معماری و زیباسازی و تغییر فضای رفتاری شهروندان و ترویج اخلاق شهروندی تاثیرگذار است. خوراکیان گفت: توسعه فرهنگ اخلاق شهری مورد توجه مدیران شهراست، امیدوارم بتوانیم در این زمینه سرمایه‌گذاری ارزشمندی داشته‌باشیم. وی همچنین به نقش سینما در به تصویر کشیدن معضلات اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: سینمای ما تاکنون در ترسیم الگویی مناسب از ارائه شهری براساس فرهنگ اسلامی - ایرانی فعالیت مستمری نداشته و تعداد آثاری که در زمینه به‌تصویر کشیدن مسائل شهری ساخته شده‌اند، بسیار اندک است.

خوراکیان ابراز امیدواری کرد که چهارمین جشنواره فیلم شهر فرصتی مناسب برای ترسیم الگویی از شهر اسلامی- ایرانی به سینماگران و شهروندان باشد. وی یکی از ویژگی‌های جشنواره چهارم فیلم شهر را رویکرد آن مبنی برشهر انسانی برای انسان شهری برشمرد و گفت: نگاه فرهنگی به جشنواره فیلم شهر در جهت ترویج اخلاق شهروندی به فیلمسازان درخلق آثار شهری کمک فراوانی خواهد کرد.

در همین حال، دکتر ابراهیم داروغه‌زاده دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در حکمی سعید ابوطالب، رخشان بنی اعتماد، مرتضی پورصمدی، سیف‌الله صمدیان، سیداحمد محیط طباطبایی و رضا پورحسین را به‌عنوان داوران بخش مسابقه مستند این رویداد هنری منصوب کرد تا آنها 30 فیلم کوتاه و مستند بخش مسابقه این رویداد هنری را داوری کنند. چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهردر قالب بخش‌های رقابتی فیلم کوتاه، انیمیشن، مستند، ویدئویی و بلند، از 24 تا 29 اردیبهشت ماه سال‌جاری با رویکرد شهر انسانی برای انسان شهری در تهران و گیلان برگزار می‌شود.