تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۱

گروه شهری: بارش سنگین برف که از غروب روز جمعه 22 دی، در تهران آغاز شده و تا عصر شنبه در مناطقی از شهر همچنان ادامه داشت،‌ منجر به راهبندان نشد.

این گزارش می‌افزاید: حتی در ساعات اولیه صبح شنبه، به نسبت حجم عظیم بارش 12 ساعت برف مداوم اغلب معابر با ترافیک روان روبه‌رو بود.

امروز نیمه‌آفتابی، بارش‌ها دوباره از سه شنبه

براساس پیش‌بینی‌ها یکشنبه تهران آسمانی نیمه‌آفتابی دارد. پیش بینی‌ها حاکی است تنها احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات شهر خواهد بود. اما از دوشنبه به تدریج بر تراکم ابرها افزوده شده و از سه‌شنبه شب بارش برف در تمام سطح شهر از سرگرفته می‌شود.

پیش‌بینی شده است تهران از نیمه هفته به بعد و به ویژه در چهارشنبه و پنج‌شنبه شاهد حجم قابل توجه بارش باشد.

بارش‌ها در سراسر کشور نیز تداوم داشته ولی دوشنبه و سه شنبه نیمه شرقی کشور را نیز در برخواهد گرفت.

عملیات شهرداری برای رفع لغزندگی خیابان‌ها و پیاده‌روها

همچنین گزارش سما حاکی است که 8 هزار و 558 نفر نیروی خدمات شهری کار پخش 5430 تن شن مخصوص و نمک در سطح بزرگراه‌ها و معابر اصلی شهر تهران را همزمان با آغاز بارش برف از جمعه شب گذشته برعهده گرفتند.

محسن صادقیان مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در مناطق جنوبی شهر تهران نیز  بارندگی‌ها به‌صورت بارش باران بوده و ناپایدار است،‌ احتمال بروز آب‌گرفتگی در این مناطق وجود دارد، تصریح کرد: با استقرار اکیپ‌های ویژه رفع آبگرفتگی معابر در این مناطق، در صورت گزارش بروز آبگرفتگی، نزدیک‌ترین نیروهای خدماتی با سرعت به محل اعزام و نسبت به رفع آبگرفتگی اقدام می‌کنند.