تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲

گروه شهری: با گذشت یک ماه از آغاز عملیات احداث بوستان ولایت، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران اعلام کرد که عملیات احداث فاز اول بوستان ولایت 40 درصد پیشرفت داشته است.

 علی‌محمد مختاری در این‌باره گفت: اکنون با پایان یک ماه تلاش شبانه روزی، پیشرفت فاز اول احداث بوستان ولایت از 40 درصد گذشته است و این یعنی اینکه طبق وعده شهرداری تهران، فاز نخست بوستان ولایت در سوم خرداد ماه، آماده افتتاح خواهد بود.وی به شهرنوشت، گفت: تلاش برای خدمت صادقانه و جهادگونه در احداث بوستان ولایت ملموس است و بیش از 2 هزار و 500 نفر نیروی انسانی از هفته آخر سال 89 بی‌وقفه و با تلاش فراوان مشغول احداث روزانه یک هکتار بوستان در اراضی سابق پادگان قلعه‌مرغی هستند تا رکوردی تازه در اجرای طرح‌های عمران شهری کشور ثبت شود. مختاری تاکید کرد: نظارت مستمر بر اجرای مراحل مختلف احداث بوستان ولایت که پیوسته از سوی شهردار تهران و سایر معاونان و بخش‌های مختلف شهرداری صورت می‌گیرد از جمله نکات منحصر به فرد در احداث بوستان ولایت است تا کیفیت اجرا در سرعت قابل توجه احداث این بوستان، حرف اول را بزند.

بوستان ولایت و تحقق عدالت

در همین رابطه عضو فراکسیون مدیریت شهری با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در ساخت بوستان ولایت، احداث چنین مجموعه‌ای را با درنظر گرفتن فضاهایی برای همه اقشار، اقدام مؤثر برای رفع نیاز پایتخت به چنین مجتمع‌هایی عنوان کرد و ضمن تقدیر از شهرداری تهران، از ضرورت حمایت از چنین برنامه‌هایی که درواقع به تحقق واقعی عدالت در شهری همچون تهران می‌انجامد سخن گفت.
فرهاد دلقپوش در گفت‌وگو با سما، با اشاره به احداث بوستان ولایت در شهر تهران، آن را اقدامی ارزشمند در مسیر تحقق عملی و واقعی عدالت در شهر بزرگی همچون تهران دانسته و با اشاره به مجموعه‌های درنظر گرفته شده در این مجتمع، حمایت از تداوم چنین برنامه‌هایی را یک ضرورت اساسی دانست. وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از بخش‌های تکمیل شده این مجموعه در آینده نزدیک، شاهد استقبال بسیار خوب مردم از آن خواهیم بود، توسعه فضاهای سبز را در دوره فعلی شهرداری تهران، دارای سرعت بالایی دانست و بوستان ولایت را به‌عنوان اقدامی جامع در حوزه نیازهای شهری توصیف کرد که توانسته ضمن توجه به توسعه فضای سبز، مجموعه‌های متعددی را برای اقشار متعدد و بانوان و کودکان و... ایجاد کند.

هر درخت به یاد یک شهید

از سوی دیگر رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت:‌ احداث بوستان ولایت از اقدامات مهم انجام شده در دوران انقلاب اسلامی است و به همین دلیل در تاریخ به ثبت خواهد رسید. مرتضی طلایی که  برای بازدید از بوستان ولایت در محل این پروژه حاضر شده بود در نشستی با دست‌اندرکاران این طرح و مسئولان فرهنگی شهرداری با اشاره به طراحی مراکز فرهنگی در این بوستان گفت: هویت اسلامی - ایرانی در طراحی این بوستان باید مدنظر باشد و شهرداری تهران باید با احداث خطوط مترو و اتوبوس‌های تندرو، ‌امکان دسترسی آسان شهروندان به بوستان ولایت را مهیا کند. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همچنین از شهرداری خواست، به نام هر یک از شهدای جنوب شهر تهران درختی در بوستان ولایت غرس شود. همچنین در این نشست معصومه‌آباد عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جایگاه تاریخی پادگان قلعه‌مرغی در تاریخ هوانوردی ایران گفت: ‌در بوستان ولایت، باید موزه هوانوردی و خلبانی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود.