تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸

همشهری آنلاین: رقابت‌های معلولین ویلچری و قطع عضو جهان (IWAS) از روز دوشنبه (29 فروردین) در شهر دبی امارات متحده عربی آغاز و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت. ایران در سه رشته وزنه‌برداری، دوومیدانی و تنیس روی میز در رقابت‌های فوق شرکت دارد.

طبق اعلام برگزارکنندگان اماراتی، 220 ورزشکار از 21 کشور جهان در این رویداد مهم بین‌المللی حضور دارند که اماراتی‌های میزبان در این بین با 35 ورزشکار از حیث تعداد شرکت کننده در جایگاه نخست قرار دارند و بریتانیا و ایران با 30 و 28 ورزشکار در رده‌های بعدی قرار هستند.

درخشش وزنه‌برداران ایران در روز نخست/ چهار طلا، نقره و برنز برای جوانان

ایران در چهار وزن نخست رقابت‌های معلولین ویلچری و قطع عضو (IWAS) با کسب 4 مدال طلا، نقره و برنز به کار خود پایان داد.
به گزارش مهر،، در روز نخست مسابقات وزنه‌برداری، سلام خاصه‌پور وزنه‌بردار دسته 48 کیلوگرم روز دوشنبه در ورزشگاه "خواص" شهر دبی با بلند کردن وزنه 105 کیلوگرمی به مدال برنز دست یافت. احمد رزم آذر، دیگر ورزشکار کشورمان در وزن 56 کیلوگرم مسابقه داد و توانست با وزنه‌ای به میزان 120 کیلوگرم به مدال نقره برسد.

حسن حصاری فولادی، وزنه‌بردار دسته 52 کیلوگرم کشورمان هم با بالا بردن وزنه‌ای به میزان 130 کیلوگرم به اولین مدال طلای کشورمان در این مسابقات دست یافت. سعید نصیری هم در وزنه 60 کیلوگرم با مهار وزنه 150 کیلوگرمی دومین نشان طلا را از آن خود کرد.

بدین ترتیب تیم وزنه‌برداری قطع عضو و معلولین جوان کشورمان در اولین روز مسابقات در هر 4 وزن اول رشته وزنه‌برداری صاحب مدال شد.

سلام خاصه‌پور و احمد رزم‌آذر هر دو در اوزان خود صاحب مدال طلا شدند اما برگزارکنندگان اعلام کردند از آنجائی که در این اوزان شرکت‌کننده به اندازه کافی وجود نداشته است مدال طلا به آنها تعلق نمی‌گیرد که این تصمیم برگزار‌کنندگان موجب اعتراض مربیان تیم ایران شد.


تیم تنیس روی میز ایران صاحب یک طلا و یک نقره شد

تیم ملی تنیس روی میز ایران در اولین روز رقابت‌های معلولین ویلچری و قطع عضو (IWAS) صاحب یک مدال طلا و یک نقره در بخش بانوان شد.

نمایندگان تنیس روی میز ایران ظهر دوشنبه در ورزشگاه "الاهلی" دبی موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره شدند. مریم ترابی با برتری 3 بر 0 مقابل سارا محمد از امارات و با شکست آیدا فاضل‌نیا، هم‌تیمی خود با حساب 3 بر 0 به مدال طلای این دوره از مسابقات دست یافت.

آیدا فاضل‌نیا، دیگر نماینده کشورمان در این تیم هم با برتری 3 بر 0 مقابل سارا محمد از امارات و شکست با همین نتیجه مقابل ترابی، هم‌تیمی خود به نشان نقره رسید. نماینده کشور میزبان هم به مدال برنز قناعت کرد.
در همین رقابت‌ها مریم گیلانی از ایران با نتیجه 3 بر 0 برابر "رُسُل" از عراق به برتری رسید و با حساب 3 بر 2 مقابل اعلاء از اردن پیروز شد. مریم علیزاده، دیگر نماینده کشورمان با نتیجه 3 بر 1 مقابل "رُسُل" از عراق شکست خورد.


کامران شکری در پرتاب نیزه صاحب مدال طلا شد/ رکورد جهان شکسته شد

شکری دوشنبه شب در ورزشگاه پلیس در ماده پرتاب نیزه کلاس F42/44/46 با پرتاب 47 متر و 73 سانتی‌متر به مدال طلای این ماده دست پیدا کرد. پرتابگرانی از هلند و روسیه به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

شکری با این پرتاب موفق شد رکورد جهانی این رشته که بهمن ماه سال گذشته در نیوزلند با 44/44 متر به ثبت رسیده بود را به میزان 3 متر و 29 سانتی متر بهبود بخشد.

بیرانوند مدال نقره جهان را برگردن آویخت

افشین بیرانوند هم دوشنبه شب در ورزشگاه پلیس شهر دوبی در رقابت‌های پرتاب دیسک ایستاده کلاس F45 با قرار گرفتن در جایگاه دومی به کار خود پایان داد. بیرانوند با پرتابی به میزان 29 متر و 78 سانتیمتر به مدال نقره رقابت‌های آیواز دست پیدا کرد. پرتابگرانی از کشورهای انگلستان و امارات به عناوین اول و وسوم رسیدند.

مهدی هاشم‌زاده در پرتاب وزنه مدال طلا گرفت

مهدی هاشم زاده دوشنبه شب در ورزشگاه پلیس دوبی در کلاس F46/37/40 با پرتابی به میزان 29 متر و 47 سانتی متر به مدال طلای رقابت‌های پرتاب وزنه دست پیدا کرد و ورزشکارانی از انگلیس و آلمان به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

احسان اباظهری در پرتاب دیسک طلا گرفت

احسان اباظهری دوشنبه شب در ماده پرتاب دیسک کلاس F57/58 موفق شد با پرتابی به میزان 37 متر و 82 سانتی متر به مدال طلا دست پیدا کند. نماینده فلسطین در این ماده به مقام دوم رسید و حریفی از بریتانیا در جایگاه سوم قرار گرفت.

 

 

منبع: همشهری آنلاین