همشهری آنلاین: ورزشکاران ایرانی حاضر در مسابقات آیواز، در روز دوم این رقابت‌ها نیز چندین مدال کسب کردند.

مریم گیلانی مدال برنز گرفت/ تنیس روی میز ایران با سه مدال به کارش پایان داد


رقابتهای تنیس روی میز معلولان ویلچری و قطع عضو جهان (IWAS) با کسب یک مدال برنز برای ایران به پایان رسید.

به گزارش مهر، رقابت‌های تنیس روی میز معلولین ویلچری و قطع عضو جهان (IWAS) سه‌شنبه (30 فروردین) در ورزشگاه الاهلی دبی با حضور دو نماینده کشورمان پیگیری شد.

در دیدار نخست این روز مریم علیزاده در بخش تنیس روی میز نشسته با حساب 3 بر 0 مقابل "اعلا" از اردن شکست خورد. مریم گیلانی با همین نتیجه مقابل "فاتن علی مات" از اردن تن به شکست داد. در مسابقه سوم، مریم علیزاده مقابل مریم گیلانی قرار گرفت و با نتیجه 3 بر 1 به برتری رسید اما با توجه به دیدارهای روز قبل و امتیاز شماری مدال برنز به گیلانی رسید.

تیم تنیس روی میز معلولین کشورمان در این مسابقات با یک مدال طلا توسط مریم ترابی، یک نشان نقره توسط آیدا فاضل نیا و یک نشان برنز توسط مریم گیلانی به کار خود پایان داد.


سه طلای دیگر بر گردن جوانان ایران درخشید/ پایان کار وزنه‌برداران با 9 مدال

تیم وزنه‌برداری ایران با کسب 9 مدال رنگارنگ به کار خود در رقابت‌‌ها پایان داد.

دومین روز از این مسابقات با کسب 3 مدال طلا و 2 برنز برای وزنه برداران کشورمان همراه بود.

روح الله رستمی در ورزشگاه "خاص" دسته 5/67 کیلوگرم با بالا بردن وزنه 195 کیلوگرم در مکان نخست ایستاد و صاحب گردن آویز طلا شد. در این دسته "خطاب" با وزنه‌ای به میزان 175 کیلوگرم از اردن عنوان دوم را کسب کرد و کیوان اکبری، دیگر نماینده کشورمان با بالا بردن وزنه 145 کیلوگرم به مدال برنز رسید.

در دسته 75 کیلوگرم علی نجاتخواه با مهار کردن وزنه 155 کیلوگرم به مدال طلا رسید. "صادق" از عراق با ثبت رکورد 145 کیلوگرم نشان نقره گرفت و امید حباب، دیگر نماینده کشورمان در این دسته با بالا بردن وزنه‌ای به میزان 5/142 کیلوگرم به نشان برنز دست یافت.

حام صلحی‌پور در دسته ادغامی 5/82، 100 و +100 کیلوگرم با مهار وزنه 200 کیلوگرمی سومین مدال طلای روز سه‌شنبه وزنه‌برداران را از آن خود کرد. "دن پرهان" از اردن دوم و "ندال " از همین کشور سوم شدند.

تیم وزنه‌برداری کشورمان در مجموع در این رقابت‌ها با کسب 9 مدال به کار خود پایان داد.

افشین بیرانوند در پرتاب نیزه مدال نقره گرفت

افشین بیرانوند سه شنبه شب در ماده پرتاب نیزه کلاس F46/40 رقابت‌های دو و میدانی آیواز در ورزشگاه پلیس با پرتابی به میزان 44 متر و 54 سانتی متر به مدال نقره دست پیدا کرد و پرتابگرانی از کشورهای انگلستان و آلمان به ترتیب اول و سوم شدند. بیرانوند روز دوشنبه هم در ماده پرتاب دیسک به مدال نقره رسیده بود.

تیم دو و میدانی ایران در روز نخست رقابت‌های آیواز با کسب سه مدال طلا و دو نقره به کار خود پایان داده بود.

محمد خالوندی در پرتاب نیزه به مدال طلا رسید

محمد خالوندی در ماده پرتاب نیزه کلاس F57/58 با پرتابی به میزان 41 متر و 23 سانتیمتر به نشان طلا دست پیدا کرد.

احسان اباظهری که روز دوشنبه در رقابت‌های پرتاب دیسک به مدال طلا رسیده بود، در این ماده با پرتاب 24 متر و 49 سانتی متر در جایگاه سوم قرار گرفت و پرتابگر روس دوم شد. تیم دو و میدانی ایران در روز نخست این رقابت‌ها (دوشنبه) با سه مدال طلا و دو مدال نقره به کار خود پایان داده بود.

مدال برنز مسابقات جهانی آیواز بر سینه هادی کائدی نشست

هادی کائدی سه‌شنبه شب در ورزشگاه پلیس شهر دوبی با پرتابی به میزان 4 متر و 96 سانتیمتر در کلاس F34 به مدال برنز مسابقات پرتاب وزنه آیواز دست پیدا کرد. پرتابگران کشور امارات با قرار گرفتن در جایگاه‌های نخست و دوم به کار خود در این ماده پایان دادند.

کائدی در پایان مسابقه گفت: "من تنها 15 سال سن دارم و برای نخستین بار است که در مسابقات خارجی حضور پیدا می کنم برای همین سوم شدم. ضمن این که رشته اصلی من پرتاب دیسک است که سعی می‌کنم در این ماده به مدال طلا دست پیدا کنم."

شهراد نساج‌پور به مدال نقره مسابقات پرتاب وزنه جهان دست یافت

نساج پور در ماده پرتاب وزنه کلاس F37 با پرتابی به میزان 11 متر و 80 سانتی متر با کسب نشان نقره به کار خود پایان داد. پرتابگرانی از روسیه و لیتوانی در این ماده با کسب عناوین اول و سوم به کار خود پایان دادند.

اسدزاده در دوی 800 متر مدال نقره گرفت

ساسان اسدزاده در ماده دوی 800 متر کلاس T46 در ورزشگاه پلیس شهر دوبی به نشان نقره دست پیدا کرد. در این ماده ورزشکار روسیه مدال طلا گرفت و دونده‌ای از کشور انگلستان با کسب مدال برنز به کار خود پایان داد.

مرجان کرمی با مدال برنز به کار خود پایان داد

مرجان کرمی در ماده پرتاب دیسک کلاس F46/40 با پرتابی به میزان 25 متر و 35 سانتی‌متر با کسب نشان برنز به کار خود پایان داد. پرتابگرانی از کشور انگلستان به مدال‌های طلا و نقره رسیدند.

کرمی در پایان مسابقات این ماده گفت: "به هر حال آنچه باعث شد از کسب مدال باز بمانم ادغام کلاس‌ها بود. ضمن این که حضور در این رقابت‌ها، نخستین تجربه برون مرزی من به حساب می‌آید."

 

منبع: همشهری آنلاین