همشهری آنلاین: معاون عمرانی استاندار تهران با تاکید بر واقعی بودن رقم قبض‌های آب، برق و گاز پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، گفت: تاکنون 74 درصد از مردم این قبض‌ها را پرداخت کرده‌اند و این نشان می‌دهد که این تعداد از مردم ارقام قبض‌ها را واقعی می‌دانند.

 محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این که کلیه قبض‌های صادر شده برای شهروندان واقعی و نرخ‌های آنها به طور دقیق محاسبه شده است، افزود: 74 درصد قبض‌های صادر شده به خانه‌های مردم تاکنون پرداخت شده و مردم ارقام موجود در آن را واقعی دانسته و پرداخت کرده‌اند و بیش از 20 درصد شهروندان نسبت به ارقام اعلام شده، اعتراض داشته و یا نگران شده‌اند.

 وی با تاکید بر این که قطعا تا سال آینده و زمان مجدد مصرف گاز در کشور شهروندان فرهنگ مناسب استفاده از گاز، آب و برق و سایر اقلام مصرفی را رعایت خواهند کرد، تصریح کرد: متاسفانه ساختمان‌های ساخته شده در استان بر مبنای انرژی ارزان بوده و آمادگی برای استفاده مناسب از گاز، برق و آب وجود نداشته است. در عین حال باید توجه داشت که زمان آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در فصل زمستان و اوج مصرف شهروندان بوده است.

 معاون عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: همان طور که مردم در استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف به نقطه قابل قبولی رسیده‌اند و در حال حاضر تقاضا برای این لامپ‌ها افزایش یافته است، قطعا در مورد استفاده از گاز و آب نیز این روند صرفه‌جویی و استفاده درست بیشتر خواهد شد.

 محمودی اضافه کرد: در ماه‌های آینده روند مصرف گاز، کاهش دارد و مردم می‌توانند یارانه پرداخت شده از سوی دولت را برای پرداخت مبلغ قبض گازشان کنار بگذارند.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا به شکایات و اعتراض‌های شهروندان در مورد قبض‌های گاز، برق و یا آب رسیدگی‌های لازم صورت می‌گیرد یا نه؟ گفت: قطعا این رسیدگی‌ها وجود خواهد داشت، اما بسیاری از مردم نسبت به روند محاسبه قبض‌ها بی‌اطلاع هستند و در عین حال به دلیل فراهم نبودن زمینه‌های صرفه جویی در منزل، از میزان مصرف واقعی خودشان بی‌اطلاع هستند.

منبع: همشهری آنلاین