تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵

گروه بورس: تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد؛ در حال حاضر 19 شرکت، مدارک خود را برای پذیرش در بورس ارائه کرده‌اند که در میان آنها نام 2شرکت جدید نیز وجود دارد.

به گزارش همشهری، در شرایطی که لبه تیز انتقاد‌های مسئولان، بورس تهران و سازمان خصوصی‌سازی‌ را نشانه گرفته، مسئولان بازار سرمایه درصددند شرایط حضور شرکت‌های جدید را در بورس فراهم کنند. بر این اساس قرار است به‌زودی همایشی در اردیبهشت ماه برای معرفی ویژگی‌های بازار سرمایه برگزار شود.

انتقاد‌ها از آن جهت بورس تهران را نشانه گرفته است که سهام جدیدی در بورس با وجود رونق معاملات عرضه نمی‌شود. کارشناسان معتقدند که برای ایجاد تعادل در بازار سهام باید سهام جدید عرضه شود؛ چرا که افزایش حجم تقاضا روز به روز قیمت‌ها را بالاتر می‌برد. این در حالی است که سازمان خصوصی‌سازی‌ به‌عنوان متولی اصلی واگذاری سهام شرکت‌های دولتی برنامه‌ای برای فروش سهام جدید در بورس ندارد.

اما تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد: در حال حاضر 19 شرکت در صف ورود به بورس ایستاده‌اند و مدارک خود را به بورس ارائه کرده‌اند که اگر وعده مسئولان بورس عملی شود، سهام این شرکت‌ها باید هر چه سریع‌تر در بورس عرضه شود؛ چرا که پیش از این حسن قالیباف اصل، مدیرعامل بورس اوراق بهادار، به همشهری گفته بود: درصورت ارائه مدارک از سوی شرکت‌ها ظرف 2 ماه سهام آنها در بورس فروخته می‌شود.

فهرست پذیرش شرکت‌های بورس نشان می‌دهد: 2 شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و بهمن دیزل به تازگی درخواست خود را ارائه کرده‌اند. سهام شرکت تجارت الکترونیک پارسیان هم‌اکنون در فرا بورس دادوستد می‌شود اما این شرکت قصد دارد مقدمات انجام معاملات سهامش را در بورس فراهم کند.

به غیر از این، نام بانک پاسارگاد هم در فهرست بورس وجود دارد اما آخرین خبرها بیانگر این است که این بانک از حضور در بورس منصرف شده است. همچنین نام شرکت‌های بیمه سینا، پالایش قطران ذغال‌سنگ، پالایش نفت امام خمینی شازند، پالایش نفت تهران، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت کرمانشاه، حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس، خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم، ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری کشتیرانی، سیمرغ، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، کشتیرانی جنوب‌- خط، کشتیرانی دریای خزر و کشتیرانی والفجر در این فهرست وجود دارد.