سیاتل: یک‌مرد آمریکایی خانه‌ خود را در‌قایقی با طول فقط4.2 متر بنا کرد.

ویلیام‌کافیم 51ساله، سال‌گذشته یک‌اتاق را از یک‌زوج سالمند اجاره کرده بود و اجاره‌بهای ناچیزی را به آنها پرداخت می‌کرد. با فوت این زوج، ویلیام نیز با مشکل مسکن رو‌به‌رو شد و چنین فکری به‌ذهنش خطور کرد. وی با قیراندود کردن کف یک‌قایق و ساخت اتاقکی روی آن، قصد دارد تا از این راه به امرار معاش بپردازد. به گفته وی اگر او بتواند بیشتر غذاهایش را از ماهی‌های دریاچه‌ای که قایق را در آنجا به آب انداخته تهیه کند، هزینه‌اش در ماه به کمتر از 700دلار کاهش می‌یابد. ویلیام قصد دارد با اندک وسایل درون این قایق مانند فانوس، کلمن، اجاق‌گاز و یک‌رادیو، زندگی ساده‌ و آرامی را از این به بعد سپری کند.

مرگ به‌خاطر هنرنمایی

لندن: پلیس انگلستان از فوت یک‌مرد 23ساله به‌خاطر هنرنمایی خبر داد. گویا این مرد قصد داشته توسط دستگاه پرتاب انسان اقدام به هنرنمایی کند که بر هم خوردن تعادل وی هنگام پرتاب باعث به زمین خوردن و در نتیجه مرگش شده است. البته هنوز علت حادثه در حال بررسی است زیرا احتمال اشتباه در عملکرد دستگاه پرتاب نیز وجود دارد. عده‌ای دیگر نیز قصد داشتند با این دستگاه پرتاب شوند که با بروز این اتفاق نمایش به‌طور کامل لغو شد. پرتاب افراد توسط دستگاه پرتاب انسان از 1991‌میلادی در انگلستان رواج یافته و علاقه‌مندان زیادی دارد اما این نخستین بار است که فردی برای هنرنمایی با آن جان خود را از دست می‌دهد. گفتنی است که در این دستگاه خبری از باروت نیست و پرتاب افراد توسط هوای فشرده یا ‌فنر صورت می‌گیرد.

رکوردشکنی عجیب

هاوانا: در حالی که این روزها پزشکان تاکید زیادی بر ترک سیگار دارند اما یک‌فرد 67ساله کوبایی قصد دارد در یک‌اقدام عجیب سیگار برگی با طول حدود 70متر درست کند. طبق محاسبات آقای خوزه کوئتو کاستلر، وی برای این کار باید به‌مدت 9روز و هر روز 8ساعت وقت صرف کند. تمام تلاش وی برای رونمایی این سیگار بزرگ، در نمایشگاه گردشگری ماه می است. این پنجمین رکوردی است که از خوزه در کتاب رکوردهای گینس برای این منظور ثبت می‌شود. پیش از این رکورد ساخت بلندترین سیگار جهان نیز در اختیار خودش بوده که طولش در حدود نصف سیگاری بوده که قرار است بسازد. جالب اینجاست که خوزه ادعا می‌کند از 14سالگی به ساخت سیگار برگ علاقه پیدا کرده است. البته با وجود این، وی هم توصیه می‌کند که افراد به‌طرف سیگار نروند.

ساخت اثر هنری با 100هزار خلال‌دندان

کالیفرنیا: این روزها خلق یک‌اثری هنری با خلال‌دندان باعث شگفتی بسیاری در یک‌نمایشگاه مجسمه‌سازی شده است. آقای اسکات ویوِر در این اثر هنری ساختمان‌ها، پل‌ها، قایق‌ها و کشتی‌ها را همگی با خلا‌ل‌دندان ساخته و با خلال‌دندان نیز به‌هم متصل کرده است. تعداد خلال‌دندان‌های به‌کار رفته در این اثر بیش از 100هزار عدد است. گفتنی است که این اثر هنری بیش از 2متر ارتفاع دارد. در ضمن آقای ویوِر نام این اثر را «عبور از دریا» گذاشته است زیرا بیشتر عناصر آن‌ مربوط به دریا و رودخانه می‌شوند. اسکات ادعا می‌کند که حدود 35سال برای یادگیری ساختن آثار گوناگون با خلال‌دندان از جمله همین اثر زمان صرف کرده است. این اثر هنری قرار است تا پایان ماه ژوئن در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد.