گروه شهری: تکمیل بزرگراه یادگار امام و تقاطع‌های آن در حال پیگیری است و به‌نظر می‌رسد اوایل پاییز امسال، این پروژه شهری با کیفیتی مطلوب در اختیار شهروندان پایتخت قرار گیرد.

علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در جریان بازدید از روند پیشرفت پروژه تکمیل بزرگراه یادگار امام و تقاطع‌های مرتبط با آن ضمن بیان این مطلب گفت: در 3‌ماه آینده تمامی معارضان محدوده هاشمی تا خیابان امام خمینی تعیین تکلیف می‌شوند. در تازه‌ترین نشستی که با دست اندرکاران طرح بزرگراه یادگار برگزار شد و شهرداران مناطق 9 و 10 نیز در آن حضور داشتند، موارد متعددی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به مسئله رفع معارضات باقیمانده، برنامه زمان بندی برای بهره‌برداری از تقاطع‌های توس و هاشمی، ساماندهی سیستم فاضلاب در طول مسیر پروژه و نهایتا تعیین زمان خاتمه پروژه تا تقاطع خیابان امام خمینی اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از تغییر روش ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح و اتخاذ روش حفاری بالا به پایین در این پروژه سخن گفت و افزود: این مهم باعث شد پل دامپزشکی که در اولویت برنامه‌ها بود، طبق زمان‌بندی انجام‌شده در موعد مقرر - یعنی اردیبهشت ماه1390 - آماده بهره‌برداری شود و پیش‌بینی می‌شود که خرداد ماه نیز، تقاطع غیرهمسطح توس تحویل مردم شود .وی گفت: درواقع تغییر روش ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح این امکان را فراهم کرد تا رفت‌وآمد شرقی - غربی در محدوده مرتبط با بزرگراه یادگار امام وجود داشته باشد و مردم، به‌خصوص ساکنان محلی از این حیث دچار مشکل نشوند. لازم به ذکر است در مورد تقاطع‌های غیرهمسطح پروژه تکمیل بزرگراه یادگار امام، کارکرد شمع‌ها از شمع به شمع ستون تغییر پیدا کرده است.

مونسان جمع‌آوری آب‌های سطحی در این مسیر را مستلزم رفع معارضات باقیمانده دانست و گفت: با شهرداران مناطق 9 و 10 به توافق رسیده‌ایم تا معدود معارضات ملکی باقیمانده در اسرع وقت تملک شود. این امر کمک می‌کند تا محور اصلی بزرگراه یادگار امام هرچه زودتر تکمیل شود و سرعت کار افزایش یابد. وی رفع معارضات تاسیساتی از جمله پست‌های برق واقع در تقاطع خیابان‌های هاشمی و دامپزشکی با مسیر بزرگراه یادگار امام و نیز کابل 20کیلوولت را از دیگر تمهیداتی برشمرد که به تکمیل طرح در زمان مقرر کمک خواهد کرد. در این زمینه اداره کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی در حال انجام آخرین توافقات است.