تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰

همشهری آنلاین: تیم ملی تکواندوی کشورمان در وزن پنجم مسابقات قهرمانی جهان توسط علیرضا نصرآزادانی به مدال طلا دست پیدا کرد تا یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار پایانی وزن پنجم مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان بین علیرضا نصرآزادانی از ایران و حریفی از تایلند برگزار شد که در این مسابقه نماینده کشورمان به برتری 9 بر 2 دست یافت و مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.

نصرآزادانی برای رسیدن به دیدار پایانی بعد از استراحت در مرحله اول، به ترتیب "ایگان میتنر" از رومانی،" کریموف" از تاجیکستان، "پیلواکیس" از قبرس، "مارک لوپز" و "کولی بالی" از مالی را شکست داده بود.

این چهارمین مدال تیم ایران در بیستمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان بود. پیش از نصرآزادانی، فرزاد عبداللهی یک مدال طلا، محمد باقری معتمد یک مدال نقره و میثم باقری یک مدال برنز برای تیم ایران کسب کرده بودند. یاسین اکبر نتاج، سوسن حاجی پور، پریسا فرشیدی، راحله آسمانی و سمانه شش پری نیز از گردونه مسابقات حذف شده‌اند.

بیستمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان با حضورتکواندوکارانی از 149 کشور 11 اردیبهشت ماه به میزبانی کره جنوبی آغاز شده و جمعه 16 اردیبهشت ماه به پایان می رسد.