تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۶

قالیباف: شهردار تهران با بیان اینکه ما از شهدا و حضرت زهرا (س) درس می‌گیریم که عدالت، بی‌ولایت میسر نیست، ‌گفت:

شهدا پیروان واقعی حضرت زهرا(س) هستند و این پیروی نه به ادعا بلکه با مجاهدت و اطاعت از ولایت بوده است. به گزارش مهر، محمد باقر قالیباف در حاشیه خاکسپاری 8 شهید گمنام که همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در موزه دفاع مقدس و فرهنگ ترویج مقاومت برگزار شد، با بیان اینکه این شهدا باید از مظلومیت و باورهای خاصی برخوردار بوده باشند که توفیق پیدا کرده‌اند در سالروز وفات حضرت فاطمه(س) و در مکانی که به یاد شهدا و دفاع مقدس همیشه به جای می‌ماند به خاک سپرده می‌شوند، گفت: امروز روز شهادت دخت مکرم نبی اسلام آیینه تمام‌نمای مظلومیت و روز شهادت کسی است که روح و قلب رسول خدا (ص) بود.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) جمله‌ای را در مورد حضرت زهرا (س) گفته‌اند که عظمت و بزرگی این بانو را مورد تاکید قرار می‌دهد و فرمودند که اگر زهرا زن نبود، نبی بود. شهردار تهران افزود: حضرت زهرا (س) مجاهد واقعی، اهل عبادت و سفینه‌النجاه بود و هنگامی که امیر‌المومنین (ع) بر کرسی ولایت نشست، او نخستین کسی بود که از ولایت ایشان دفاع و در مقابل ظالمین مقاومت کرد. قالیباف تصریح کرد:

امروز گرد هم آمده‌ایم که فرزندان واقعی آن حضرت را تشییع کنیم؛ شهدا پیروان واقعی آن حضرت بوده‌اند نه به ادعا بلکه با عمل مجاهدت و اطاعت از ولایت. وی با بیان اینکه شهدای ما با پیشانی‌بند یا زهرا به شهادت رسیده‌اند، گفت: شهید همت می‌تواند گواهی دهد؛ وقتی نام شهید 17ساله‌ای را می‌شنویم که در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسیده، یقین کنید که با تشنگی شهید شده است و روزها مجروح و زخمی در کانال‌های والفجر باقی مانده و پیکرش نیز سرانجام بی‌نام و نشان به کشور بازگشته است. شهردار تهران ادامه داد: ما نام هیچ‌یک از شهدایی را که امروز به خاک سپرده می‌شوند، نمی‌دانیم که بدون شک اینها همسنگران ما و پیرو امامت و حضرت زهرا (س) بوده‌اند.