شهردار تهران با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) نخستین بانی و پشتیبان ولایت بود، اظهار امیدواری کرد که با دعای شهدای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری به سر منزل مقصود برسد.

به گزارش تهران سما، محمدباقر قالیباف در سخنانی در مراسم وداع با شهدای گمنام دفاع مقدس در شب شهادت حضرت فاطمه(س) در جوار مرقد مطهر امام رضا(ع)، اظهار کرد: امشب برای همه ما شب خاصی است چرا که از یک جهت شهادت حضرت زهرا(س) بوده و از طرف دیگر در این شهر شهید پرور پیکر شهدای عزیزی را داریم که سال‌های سال همچون پیکر مادرشان زهرا(س) در گمنامی به سر بردند. وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) آیینه تمام نمای مظلومیت و حقیقت، تجسم راستین شریعت و نمونه جاودان انسانیت است، او تبلور صبر لایزال نبوی (ص) و جرات استوار توحیدی است.

شهردار تهران با بیان اینکه تحلیل‌های مختلفی از بیداری اسلامی در منطقه و جهان صورت گرفته اما ما بر این باوریم که اگر بیداری اسلامی در جهان اتفاق افتاده به برکت مقام معظم رهبری بوده و این نمونه عینی تحقق سنت‌های الهی است، اظهار کرد: بیداری اسلامی به برکت عملیات خیبر، بدر و دیگر عملیات‌های دوران دفاع مقدس به وقوع پیوسته، عملیات‌هایی که رزمندگان ما 3روز متوالی با اینکه مجروح شده بودند در بیابان باقی ماندند و با مظلومیت به شهادت رسیدند، بیداری اسلامی ثمره خون برونسی‌هاست که بعد از 27 سال پیکر مطهرشان به دست ما می‌رسد.

وی اضافه کرد: بیداری اسلامی منطقه تحقق وعده الهی است و وعده الهی اینگونه است که اگر بندگان در راه خدا خالصانه مجاهدت کنند، کم یا زیاد و دیر یا زود پیروزی تضمین شده است. قالیباف با یادآوری دوران دفاع مقدس و اینکه در آن دوران چه کسی می‌توانست پیش‌بینی کند، صدام با این فضاحت توسط دوستان خود محاکمه و به درک واصل شود و یا انقلاب اسلامی در عراق پدید‌ آید و یا آمریکا و اسرائیل اینچنین به ذلالت برسند، عنوان کرد: امروز به برکت خون شهدا آثار انقلاب اسلامی در میان کشورهای مسلمان دنیا پدیدار شده و ما باید در این راه محکم‌تر از گذشته گام برداریم و درخصوص وعده الهی نیز ذره‌ای تردید نداشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد شخصیت شهید برونسی اظهار کرد: این شهید عشق خاصی به حضرت فاطمه(س) داشت و در کمتر سخنرانی از ایشان سراغ داریم که نامی از این حضرت نیاورده باشد.شهردار تهران ادامه داد: ما بر این باوریم که شهید برونسی در سایه مکتب عرفانی حضرت زهرا(س) و اهل‌بیت (ع)، عارفی شد که عقلانیت را توأم با عشق معماری کرد. قالیباف گفت: اگر شهید برونسی فرمانده و سردار و این چنین ماندگار شد و برای همیشه بر تارک این کشور و خراسان خواهد درخشید و اگر او امروز بر سر حوض کوثر نشسته و همراه با دیگر شهدا نزد حضرت حسین‌بن علی(ع) به سر می‌برد به برکت این است که وی پرورش‌یافته مکتب زهرای اطهر (س) است.