نیویورک: یک شرکت معروف تولید‌کننده کنسول بازی اعلام کرد کاربران ناراضی این شرکت می‌توانند 2 بازی آن‌را به‌طور رایگان دریافت کنند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که در اواسط ماه میلادی گذشته شبکه اینترنتی این کنسول بازی که دارای 77‌میلیون کاربر است، با حمله هکر‌ها روبه‌رو شد و اطلاعات شخصی و مالی بسیاری از کاربران آن به سرقت رفت. البته هنوز مشخص نیست که این شبکه در چه زمانی دوباره راه‌اندازی می‌شود، اما کاربران آن می‌توانند حداقل از شرکت مورد نظر 2‌بازی رایگان دریافت کنند. به زودی نام 5 بازی اعلام می‌شود و کاربران می‌توانند 2 بازی از بین آنها انتخاب کنند. از سوی دیگر تمامی 77میلیون کاربر این شبکه قادر خواهند بود 30‌روز به‌طور رایگان از این شبکه استفاده کنند.

نوزاد دوسر

چونگ‌کینگ: ‌ تولد نوزادی با 2‌سر و یک بدن در بیمارستانی در جنوب غرب‌چین توجه مردم و رسانه‌ها را به خود جلب کرد. یکی از کارمندان بیمارستان مرکزی شهر سویی‌نینگ در این باره به رسانه‌های چین یادآور شد: والدین این دوقلوها که کشاورز هستند، در ابتدا از پذیرش آنها ممانعت کردند؛ زیرا گمان می‌کردند نمی‌توانند از عهده مخارج آنها برآیند، اما پس از گفت‌وگو با مسئولان بیمارستان آنها به بیمارستانی در شهر «چونگ‌کینگ» منتقل شد. همچنین بر اساس گزارش رسانه‌های چین، ‌این نوزاد دوقلو، 4کیلوگرم وزن و 51‌سانتی‌متر قد دارد. همچنین دوقلوها دارای دو مری، دو ستون فقرات، ، دو سر و سایر اعضای بدن به صورت مجزا هستند. به همین دلیل، پزشکان اعلام کردند که احتمال جداسازی آنان وجود دارد.

صعود نافرجام پیرمرد 82‌ساله به اورست

کاتماندو: رسانه‌های نپال اعلام کردند که یک پیرمرد 82 ساله حین صعود به قله اورست جان باخت. یکی از مقامات کوهنوردی نپال دراین‌باره به رسانه‌های رسمی این کشور گفت: «شالندرا کومار اوپادهایای» 82‌ساله که وزیر سابق امور خارجه این کشور هم بود، قصد داشت به اورست صعود کند که در سراشیبی این قله جان باخت. این مرد 82 ساله قصد داشت پیرترین فردی باشد که به این قله مرتفع صعود می‌کند،‌ اما به دلیل سکته قلبی جان باخت.‌ بر اساس اعلام رسانه‌های رسمی نپال، احتمال دارد این مرد به دلیل ارتفاع‌زدگی دچار سکته شده باشد؛ زیرا این مورد در میان کوهنوردان معمول است. همچنین جسد این مرد توسط بالگرد به «کاتماندو» منتقل شد.

افزایش طول دیوار چین

پکن: این طور که به نظر می‌رسد دیوار چین که حتی از کره‌ماه نیز قابل تشخیص است چند کیلومتر به طولش افزوده شده است. به این معنی که این اواخر بخشی از بقایای ناشناخته این دیوار بزرگ در منطقه‌ای کوهستانی در شمال شرقی این کشور کشف شده است. باستان‌شناسان چینی در ادامه کاوش‌های خود برای شناسایی بقایای ناشناخته از دیوار بزرگ چین موفق به کشف خشت‌ها و سنگ‌هایی شدند که تشکیل دهنده بخشی از این دیوار در ارتفاعات شهر «سوییژونگ» استان «لیائونینگ» بودند.آنها اعلام کردند، این بخش از دیوار در زمان حکومت سلسله مینگ و در فاصله سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۶۴۴ میلادی بنا شده اما قسمت‌های اصلی آن یا ناپدید شده یا به دلیل اهمال مسئولان از بین رفته‌اند.